מרצדס מצרפת גרסת גג-נפתח למשפחת מרצדס C קלאס הענפה – בפעם הראשונה בסדרה. מאז סוף שנות ה-90' ועד היום, דגם הקופה היותר-קטן והיותר-זול במבחר של מרצדס היה מבוסס מכאנית על ה-C קלאס, אך מותג כדגם נפרד – בשנים הראשונות כ-CLK ומ-2009 כ-E קופה (או קבריולה). כעת, מבצעת מרצדס תיקון היסטורי במבחר דגמיה ומציעה אחות גדולה ל-SLK (סליחה, SLC) ואחות קטנה ל-S קלאס קבריולה (ול-SL), במסגרת משפחת ה-C קלאס. יחד עם זאת, במרצדס לא אומרים אם ה-C קלאס קבריולה (ובהקשר זה, גם הקופה) תירש את מקומה של ה-E קלאס קופה/ קבריולה.
מרצדס C קלאס קבריולה הוצגה בז'נבה
צילום: מנהל
אם כבר הזכרנו את ה-S קלאס קבריולה, גם הפעם ניכר דמיון בולט מאוד בין ה-C קבריולה לבין אחותה הגדולה, במיוחד מאחור. לעומת ה-S הגדולה, ה-C נראית, בעיקר מלפנים, יותר מזוותת וקצת פחות מקומרת - אולם אין הדבר גורע מהופעתה החיצונית המרשימה, כפי שניתן לראות בתמונות.
לטובת המראה הקלאסי – וגם לטובת הגבלת העלייה במשקל – ה-C קבריולה עושה שימוש בגג בד, כפי שהיה מקובל עד עתה בדגמי ה-E קבריולה (וגם ב-CLK שלפניה). הגג מוצע בארבעה צבעים (חום, כחול, אדום או שחור) וניתן אף לשדרג את סוג הגג, לאחד עם שכבת בידוד אקוסטית עבה יותר. לדברי מרצדס, הגג יכול להתקפל ב"פחות מ-20 שניות" ועד מהירות של 50 קמ"ש. מעבר לכך, בדומה לשאר דגמי מרצדס הפתוחים של השנים האחרונות, גם ה-C קבריולה מצוידת במנגנוני ה-AirScraf (מנגנון לחימום הצוואר – ובכן, חמצוואר) וה-AirCap, שהוא למעשה מסיט רוח.
מרצדס C קלאס קבריולה הוצגה בז'נבה
צילום: מנהל
כל יתר המכונית דומה, כצפוי, ל-C קלאס קופה המוכרת – הן ברמת המידות והן ברמת יחידות ההנעה. גם את ה-C קבריולה ניתן יהיה להשיג עם מנועי בנזין או דיזל (מוגדשים כולם, כמובן) בהספקים שבין 156 כ"ס ועד 367 כ"ס (בהמשך צפויה גרסת AMG, אל דאגה) כשלצידם תיבה אוטומטית עם 9 היל' ואפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכפולה. כמקובל במכוניות פתוחות, המרכב עבר הקשחה לעומת גרסת הקופה.
נכון לכתיבת שורות אלו, נתון המשקל נותר אמנם בגדר תעלומה, אך יחד עם זאת ישנם נתוני ביצועים – אחד ההבדלים המהותיים בין גרסת הקופה לקבריולה הכבדה יותר. בגרסת הטורבו-בנזין הבסיסית (C180) נתון התאוצה עומדת על 8.9 שניות (8.8 שניות בקופה) בעוד שבגרסת הטורבו-בנזין האמצעית (C300) עומד הנתון על 6.4 שניות (לעומת 6 שניות בקופה). ההבדל בצריכת הדלק בגרסת הבסיס (C180) עומד על כ-6% (לרעת הקבריולה, כמובן), עם 16.7 ק"מ לליטר בממוצע (נתון יצרן) לעומת 17.7 ק"מ לליטר בגרסת הקופה.
מרצדס C קלאס קבריולה הוצגה בז'נבה
צילום: מנהל