אתה ממהר לעבודה? מאחר להוריד את הילדה בגן? בוא נתחיל מזה שתצא מוקדם יותר מהבית. אז אחרי שהורדנו את זה מהשולחן, ורק בשביל הפרוטוקול, הכנו לכם את רשימת המשפחתיות שמאיצות הכי מהר מעמידה למאה קמ"ש (להזכירכם, בעיר מותר רק 50 קמ"ש. זה רלוונטי לצמתים בינעירוניים) כאשר מגבלת התקציב שהצבנו הינה 150 אלף שקלים, מעט מעל מחיר משפחתית ממוצעת וישנה חובת תיבת הילוכים אוטומטית.
 
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

מקום ראשון: סקודה אוקטביה
את המקום הראשון מאיישת הנציגה מצ'כיה. סקודה אוקטביה, שמחזיקה גם בטייטל בעלת תא המטען הגדול ביותר בסגמנט המשפחתיות, זוכה כעת גם בטייטל המהירה ביותר מעמידה למאה קמ"ש. לאוקטביה מנוע 1.8 ליטר, טורבו כמובן, ולא פחות מ-180 כ"ס ו-25.4 קג"מ. תיבת ההילוכים הינה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה היא קדמית. הביצועים כבר שייכים לסגמנט הספורטיבי – 7.4 שניות מעמידה למאה קמ"ש, והמהירות המרבית, אגב, מרשימה לא פחות – 231 קמ"ש. מחירה של האוקטביה בגרסה זו תופס כמעט את כל התקציב שהצבנו - 149 אלף שקלים. במחיר נמוך במעט (137,000 שקלים) ניתן לקבל את גרסת ה-1.4 ל' (150 כ"ס, 25.5 קג"מ) שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. ממש כמו המתמודדת הבאה ברשימה.
 

 
פולקסווגן גולף
צילום: תמונה ראשית: אורי שר 
פולקסווגן גולף. הקומפקטית של פולקסווגן מראה שהיא יודעת גם לזוז

מקום שני: פולקסווגן גולף
את המקום השני תופס הדור השביעי של פולקסווגן גולף. הקומפקטית הגרמנייה, אמת המידה של המשפחתיות הקומפקטיות זה כמה עשורים, מציעה יחידת כוח בנפח 1.4 ליטר, טורבו, עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. כמו באוקטביה, גם הגולף משתמשת בתיבת הילוכים האוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה ההילוכים וההנעה היא קדמית. הביצועים טובים למדי – 8.2 שניות מעמידה למאה קמ"ש. כמו באוקטביה גם כאן, לא תקבלו עודף מ-150 אלף שקלים. כל התקציב שלנו. אגב, במחיר נמוך יותר (132,000 שקלים) ניתן לקבל את גרסת ה-1.4 ל' טורבו החלשה יותר, 122 כ"ס ו-20.4 קג"מ, שגם מעפילה לגמר עם נתון תאוצה של 9.3 שניות.
 
מקום שלישי: מאזדה 3
הדור השלישי של מאזדה 3 הוצג ב-2013 והגיעה אלינו בסוף אותה השנה. במגבלת התקציב שלנו תוכלו לרכוש מאזדה 3 בעלת מנוע 2 ליטר אטמוספרי עם 165 כ"ס ו-21.4 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים וההנעה היא קדמית. גרסת הסדאן מהירה יותר ב-0.1 מגרסת ההאצ'בק והיא מציגה 8.9 שניות בתאוצה מעמידה למאה קמ"ש. מחירה של הזוכה במדליית הארד ישאיר לכם עודף של 18 אלף שקלים ממגבלת התקציב שהצבנו (עבור רמת גימור Active).
 

פורד פוקוס
צילום: תמונה ראשית: אורי שר 
פורד פוקוס. המכונית הזולה ברשימה, והיחידה שנכנסה בגרסת ה"ליסינג" שלה
 
מקום רביעי : פורד פוקוס
את המקום הרביעי תופסת פורד פוקוס. המשפחתית של פורד משתמשת במנוע 1.5 ליטר, טורבו, עם 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים וכמו כולן ברשימה, היא בעלת הנעה קדמית. הפוקוס מגיעה למאה קמ"ש תוך 9.2 שניות בלבד. מחירה של פורד פוקוס בגרסת האצ'בק הוא 128 אלף שקלים (133 אלף בגרסת הסדאן).
 

 
מקום חמישי: רנו מגאן
את המקום החמישי מאיישת רנו מגאן. המגאן המהירה בישראל (להוציא את גרסאות ה-RS, כמובן) מופיעה כאן בגרסת הסטיישן כשהיא חמושה במנוע 1.2 ליטר מוגדש. זה מפיק 135 כ"ס ו-20.9 קג"מ ומעביר את כוחו אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית בת שישה יחסי העברה. התוצאה? 9.7 שניות בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש. לא רע למכונית סטיישן לא צעירה...