קיה ישראל מתחילה בשיווק הדור החדש של הקרניבל, המיניוואן-בגודל-מלא של היצרנית הקוריאנית. קיה קרניבל החדש הוצג בשנת 2014 בארה"ב (תחת השם "סדונה") והוא הדור השלישי בשושלת. הדגם החדש מגיע לישראל בגרסה אחת בת שמונה מושבים, חזקה ומאובזרת למדי במחיר המתחיל ב-219,000 שקלים.

בניגוד לדור הקודם ששווק פה בגרסה האירופאית, זה החדש מגיע מאמריקה והוא ארוך משמעותית. בסיס הגלגלים, 306 ס"מ, גדול ב-17 ס"מ מאשר בדגם הקודם, ואילו האורך, 511 ס"מ, גדול ב-30 ס"מ. הרוחב (198.5 ס"מ) נותר זהה והגובה צומצם ב-2 ס"מ ועומד כעת על 174 ס"מ. תודות לנתון האורך הנדיב, זוכה תא המטען לתוספת נפח משמעותי כשכל המושבים בשימוש, עם 960 ליטר פנויים לשימוש, לעומת כ-240 ל' בעבר – פי ארבעה(!)
קיה קרניבל החדש
צילום: מנהל
קיה קרניבל החדש מגיע אלינו עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.3 ליטר המפיק 276 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-34.3 קג"מ ב-5200 סל"ד. גרסה זו משודכת לתיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. הביצועים נאים בהחלט לרכב מסוגו עם נתון האצה של 7.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 11.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

רמת הגימור עשירה למדי וכוללת שפע של אבזור: מערכת מולטימדיה עם דיבורית בלוטות' מובנית, גלגל הגה מצופה עור, מושב נהג מופעל חשמל, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, בקרת שיוט, חיישני נסיעה לאחור, חיישני תאורה, דלתות צד חשמליות, מראות מתקפלות חשמלית, מראה מרכזית מונעת סנוור, חישוקים קלים בקוטר 18" ועוד. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר ומערכות מקובלות, אך חסרות מערכות הבטיחות המתקדמות שהופכות לנפוצות יותר בשנים האחרונות כגון בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
קיה קרניבל 2016
צילום: מנהל