קיה קרניבל 2025

קיה קרניבל 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

קיה קרניבל 3.5 ל', אוט', 8 מק', LX 2025

  • רקע כללי

    בנובמבר 2024 החל שיווקה בישראל של הגרסה המחודשת למיניוואן הגדול קיה קרניבל, לאחר שעבר מתיחת פנים. קרניבל המחודש שונה בעיצובו החיצוני – כעת מיישר קו עם דגמי קיה הממש-עדכניים, בייחוד EV9 – בזכות סבכה חדשה וחזית אגרסיבית יותר, כאשר מאחור קווים נקיים יותר ויחידות תאורה חדשות.

     

    בסביבת הנהג שולבו לוח המחוונים עם הצג המרכזי למעין יחידה אחת, לצד צג נפרד לבקרת האקלים. מערכת המולטימדיה שופרה וכעת ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו הינם אלחוטיים. קרניבל מיובא מעתה בתקינה אמריקאית, ועל כן מוצע עם שמונה מקומות ישיבה במקום שבעה עד כה.

    אין שינוי בממדים; בסיס הגלגלים 309 ס"מ, האורך 515.5 ס"מ ונפח תא המטען גדול גם כאשר כל המושבים במקומם: 627 ליטרים.

     

    קרניבל מוצע כבעבר עם מנוע בנזין אטמוספרי 3.5 ליטר V6, אך הנתונים שופרו: כעת הוא המנפק 291 כ"ס ו-36.2 קג"מ לעומת 272 כ"ס ו-33.8 קג"מ.

    התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית. בנוסף, מוצע הדגם לראשונה עם חטיבת כוח היברידית, זהה לזו המשרתת את ספורטאז' וסורנטו.

    המערכת משלבת בין מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר לבין מנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 242 כ"ס ו-37.4 קג"מ. בגרסה זו תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב המעודכן מיישר קו עם הלוק המותגי העדכני של קיה, והתוצאה מודרנית ונקייה הרבה יותר מבעבר עם בזיקה קלה של רמזי "טק".
  • תא נוסעים ומטען

    בפתיחת הדלת מגלים תא נהג דיגיטלי מלא, שהשינוי העיקרי בו הוא קונסולה מרכזית בעיצוב חדש הכוללת את התפריט המתחלף של בקרת האקלים והשמע.

    המבנה קומפקטי יותר ומשחרר עוד מרחב לחלל בחזית גם כי את מנוף ההילוכים החליף בורר סיבובי נמוך. הקלף החזק של הקרניבל הוא מרחב פנים מצוין.

     

    פתיחת דלתות הצד החשמליות הגדולות המאפשרות כניסה נוחה, והמושבים מרווחים למדי. יוצא דופן הוא המושב ה"חדש" שנוסף במרכז השורה השניה (והופך את הרכב לבעל 8 מושבים), שהינו צר מדי למבוגרים.

    לרשות כל נוסע שקע טעינה, ובחלק המרכזי/אחורי שליטה נפרדת מלאה על המיזוג. לכל שמשות הצד גם צלון נשלף ובתקרה תאורת פנים.

    בקיצור, המבנה מאחור והמרחב שם עושים את הקרניבל לרכב מושלם לטיולים בכביש.

    מושב הנהג נעים למדי, הוא נוח גם בנהיגה ממושכת ומאפשר לקבע תנוחת נהיגה טובה וגבוהה.

    תא המטען גדול באופן יוצא דופן, ויש בו שפע מקום גם כאשר כל המושבים במקומם. נפח ההטענה במצב זה עומד על 627 ליטרים. מרשים.

  • מנוע וביצועים

    הגרסה שנבחנה היא ההיברידית החדשה, המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר לבין מנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 242 כ"ס ו-37.4 קג"מ. בתוך העיר אותם 31 קג"מ שיש רק למנוע החשמלי, עושים את עיקר העבודה.

     

    קרניבל מתנהל באופן מאד זורם – כמעט חסר מאמץ – בקצב העירוני. חלקו של המערך החשמלי במערכת ההנעה מורגש מאד, ואם התנאים והעומס מתאימים, מנוע הטורבו ידומם לפרקים גם במהירות של 120 קמ"ש. מרשים בהחלט.

    גם בעומס ישנה זמינות כוח טובה, גם אם לפעמים מנוע הבנזין מרגיש ונשמע 'עסוק'. לחצו עמוק על המצערת ותקבלו פרץ כוח מורגש.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    קיה קרניבל הייבריד סגר את ימי המבחן עם ממוצע צריכת דלק של 14.5 קילומטרים לליטר. נתון מרשים מאוד למיניוואן גדול וכבד.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      8.9 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      6.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      72 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    אם יש משהו שקיה קרניבל עושה נפלא זה לנסוע רחוק ובנוחות מרבית.

    גם אחרי מתיחת הפנים הוא עדיין עושה זאת עם איכות נסיעה גבוהה וחווית נסיעה שקטה ומפנקת.

    בפניות, שלא במפתיע, הקרניבל גמלוני למדי וחסר ריסון. לשייט בקצב נאה בכביש המהיר – בשמחה. כבישים מפותלים ראוי שיילקחו בקצב מתון. הפיזיקה מנצחת תמיד.

    מאחר ומדובר ברכב מאוד גדול, חבל שאין לו מערכת מצלמות היקפית מעט יותר מושקעת (כזו שיש בכל רכב סיני שעולה חצי) או סייען חניה אוטונומי.

    בצד החיובי, בעיר לקרניבל קוטר סיבוב צנוע יחסית של 11.8 מטרים, דבר המקל מאד על תמרוני חנייה והשתחלות ברחובות צרים.

  • תמורה למחיר

    המחיר של הגרסה ההיברידית שנבחנה מאתגר למדי. מחיר זה יוצר לקרניבל שורה שלמה של מתחרים חדשים, חשמליים וסיניים, שחלקם זולים משמעותית. מנגד, אם הצרכים מכתיבים נסיעות בינעירוניות ותפוסה מלאה – קיה קרניבל ימשיך כנראה לעמוד בראש הפירמידה.
  • גרסאות ורמות גימור

    קיה קרניבל מוצע בגרסת הבנזין ברמות האבזור 'LX' ו-'EX', ובגרסה ההיברידית ב-'EX' וב'פרימיום'.
     בגרסת הבנזין וברמת האבזור 'LX' כולל המפרט תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלתות הצד ולמושב הנהג, צג מרכזי "12.3 ובקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור. ברמת האבזור 'EX' מתווספים חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנוסע, בקרת אקלים תלת-אזורית, מחוונים מוקרנים למחצה וריפוד דמוי עור.

    ברמת גימור 'פרימיום' מתווספים לוח מחוונים מוקרן מלא "12.3, תצוגה עילית, מערכת חניה אוטומטית, הצגת צילום "שטח מת" בלוח המחוונים, מערכת למניעת התנגשות בחניה, ריפוד עור, אוורור במושבים הקדמיים ושני חלונות גג.

  • בטיחות

    קיה קרניבל טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. במפרט הבטיחות של רמת LX: בלימה אוטונומית גם לאחור, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על יציאה מסוכנת ועל שכחת ילד בתא הנוסעים. ברמת גימור EX מתווספים התרעה על רכב חוצה צומת והימנעות מתאונה.
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק רמת גימור 'פרימיום' הבכירה בנובמבר 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    קיה קרניבל המחודש נאה ומודרני למראה מקודמו, המרחב הפנימי מנוצל טוב יותר, ואיכויות הפנים והנסיעה עדיין ברמה גבוהה. זהו מיניוואן מצוין שמתעלה ברמת הנוחות שהוא מציע על מרבית רכבי הפנאי מרובי המושבים.

קיה קרניבל שאלות ותשובות

המחיר יחל מ-298,900 ש"ח עבור דגם LX בנזין 3.5 ליטר, דגם EX בנזין עולה 319,900 ש"ח, והדגם ההיברידי עולה 339,900 ש"ח לפני אגרות רישוי.
הוא זמין בשלוש רמות גימור: LX (בסיסי) בנזין 3.5 ליטר, EX (מקדים) בנזין 3.5 ליטר ודגם היברידי 1.6 ליטר טורבו עם רמת גימור מתקדמת.
הדגם ההיברידי מומלץ לנהיגה עירונית בעיקר, צריכת דלק נמוכה יותר (14 ק"מ/ליטר לעומת 8.9 ק"מ/ליטר), אך הוא יקר יותר ב-20,000 ש"ח מהדגם הבסיסי.
קרניבל נחשב לרכב פופולרי בקטגוריית מובילי הנוסעים בישראל עם ביקוש יציב, מה שתורם לערך שיורי סביר במשק המשומש.
הוא מקבל דירוג בטיחות 6 (מתוך 8) ומצויד ב-8 כריות אוויר, מערכות מניעת התנגשות, בקרת יציבות ומערכות ADAS מתקדמות.
כולל מערכת למניעת התנגשות קדמית (FCA), בקרת שיוט אדפטיבית (SCC), סיוע לשמירה על נתיב (LKA), זיהוי שטח מת ובלימה אוטומטית ברכב לאחור.
לצערנו, הדגם החדש לא כולל את מערכת ההתרעה למניעת שכחת ילדים שהייתה זמינה בדגם הקודם, למרות החשיבות הרבה של מערכת זו.
הוא מצויד במערכת בקרת יציבות אלקטרונית מתקדמת, אך הצמיגים הסטנדרטיים (קונטיננטל קרוס-קונטקט) מיועדים לרכבי פנאי ולכן יוצרים אוושה בשיוט.
הוא כולל נקודות עיגון ISOFIX למושבי ילדים, מערכת נעילה לילדים בדלתות האחוריות ווילונות הצללה לכל החלונות לנוחות הילדים.
הדגם ההיברידי צורך 7.1 ליטר/100 ק"מ (14 ק"מ/ליטר) במחזור משולב, בעוד הדגם בבנזין צורך 11.2 ליטר/100 ק"מ (8.9 ק"מ/ליטר).
הדגם ההיברידי מעולה בעיר הודות למנוע החשמלי, אך בכביש מהיר הדגם בבנזין יעיל יותר, במיוחד בנסיעות ארוכות עם עומס מלא.
שני הדגמים משתמשים בבנזין 95 אוקטן רגיל, ללא צורך בדלק פרימיום או אדיטיבים מיוחדים.
הדגם ההיברידי מאיץ 0-100 קמ"ש ב-9.3 שניות עם הספק משולב של 245 כ"ס, בעוד הדגם בבנזין V6 3.5 ליטר מאיץ ב-8.4 שניות עם 272 כ"ס.
משלב מנוע בנזין טורבו 1.6 ליטר (180 כ"ס) עם מנוע חשמלי (73 כ"ס), סה"כ 245 כ"ס. המערכת מאפשרת נסיעה חשמלית קצרה ונסיעה משולבת יעילה.
הדגם ההיברידי מצויד בתיבת 6 הילוכים אוטומטית, בעוד הדגם בבנזין V6 מצויד בתיבת 8 הילוכים אוטומטית מתקדמת יותר.
המנוע ההיברידי מתאמץ יותר בכבישים הרריים עם תפוסה מלאה, בעיקר לאחר התרוקנות הסוללה. מנוע הבנזין V6 חזק יותר לגרירה ונסיעה בהרים.
מהירות מרבית של 190 קמ"ש לשני הדגמים, מהירות הולמת למטרותיו כמוביל נוסעים משפחתי.
מנוע הבנזין V6 הוכח כאמין לאורך שנים. המערכת ההיברידית חדשה יחסית בקרניבל אך מבוססת על טכנולוגיה מוכרת מדגמי קיה אחרים כמו סורנטו.
אורך 516 ס"מ, רוחב 200 ס"מ, גובה 178 ס"מ ובסיס גלגלים של 309 ס"מ. משקל עצמי 2,201 ק"ג לדגם ההיברידי.
נפח תא מטען 627 ליטר עם כל המושבים בשימוש, 1,665 ליטר עם מושבי השורה השלישית מקופלים ו-2,827 ליטר עם קיפול מושבי השורות השנייה והשלישית.
מרחב מעולה בשורה הראשונה והשנייה, שורה שלישית מתאימה לילדים או מתבגרים, לא נוחה למבוגרים בנסיעות ארוכות.
8 מושבים בכל הדגמים - 2 קדמיים, 3 בשורה השנייה (המושב האמצעי נשלף) ו-3 בשורה השלישית.
המושבים הקדמיים רחבים ונוחים עם כיוון חשמלי (בדגמים מתקדמים), שורה שנייה נוחה עם אפשרות הזזה על מסילות, שורה שלישית בסיסית יותר.
גישה נוחה דרך דלתות הזזה חשמליות (בדגמים מתקדמים), עם אפשרות הסרת המושב האמצעי בשורה השנייה לגישה קלה יותר לשורה השלישית.
מערכת תצוגה פנורמית עם צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' - לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה עם תמיכה בעברית ובחיבור סמארטפון.
שקעי USB בכל שורות המושבים, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון (בדגמים מתקדמים), שקעי 12V ו-230V לחיבור מכשירים שונים.
מערכות ADAS מתקדמות כולל מצלמות ורדאר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, זיהוי תמרורים ומערכת התרעה על שטח מת.
מערכת ניווט משולבת במסך המרכזי עם עדכונים באמצעות חיבור לאינטרנט, תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay לחיבור טלפון.
נוחות טובה אך פחות מהדגם הקודם בגלל התאמה לתקינה אמריקאית. מעולה לנסיעות משפחתיות ארוכות, פחות מתאים לכבישים גרועים.
רכב שקט יחסית למובילי נוסעים, אך הצמיגים הסטנדרטיים יוצרים אוושה בשיוט במהירויות כביש מהיר. המנוע ההיברידי שקט מאוד בנסיעה עירונית.
מערכת מיזוג משולשת - מיזוג קדמי, מיזוג נפרד לנוסעים אחוריים עם פתחים בתקרה, ובקרה נפרדת לכל איזור לנוחות מקסימלית.
ישיבה גבוהה ונוחה המעניקה ראות מעולה החוצה וחושת פיקוד על הכביש, מה שחשוב ברכב גדול כזה לנהיגה בטוחה ונוחה.
מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור (בדגמים מתקדמים), ריפוד עור איכותי, משענות יד מתכוונות ותמיכה לומבלית.
שפע של תאי אחסון - תאים בקונסולה מרכזית, כיסים בדלתות, מחזיקי כוסות מרובים, תאים מתחת למושבים ואפשרויות אחסון בכל שורת מושבים.

קיה קרניבל מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

קיה קרניבל כתבות ומבחני דרכים

קיה קרניבל השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    קיה קרניבל
    קיה קרניבל 3.5 ל', אוט', 8 מק', LX
    הספק כוח סוס 291
    מחיר מחירון ₪298900
  • on
    שברולט טראוורס
    שברולט טראוורס 2.5 ל' טורבו, 7 מק', LT, 2x4
    הספק כוח סוס 328
    מחיר מחירון ₪339990
  • יונדאי סטאריה
    יונדאי סטאריה (מ. פנים) מסחרי סגור, 1.6 ל' טורבו היברידי, 1+2
    הספק כוח סוס 225
    מחיר מחירון ₪289900

חוות דעת גולשים על קיה קרניבל

4.8/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (6)

הנאת נהיגה

4.8

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.8

מרווח ישיבה

4.8

תא המטען

4.8

יש לכם קיה קרניבל? כתבו חוות דעת

קיה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.