מחזור חיים של מכונית נמשך לרוב כ-6 שנים, במהלכן היא זוכה לעדכון כזה או אחר המעניק לה זריקת מרץ קלה אל מול השינויים שהתרחשו בקטגוריה. מסיבה שאינה ברורה לקסוס בחרה לחרוג מהכלל הלא כתוב הזה דווקא עם המכונית שהתחילה את סיפור סינדרלה היוקרתי שעונה לשם לקסוס. כן, מבלי ששמנו לב לקסוס LS, שנמצאת איתנו כבר משנת 2006, זכתה לעבור שתי מתיחות פנים – אך יורשת אין באופק.

ה-LS היא מכונית ממכוניות הפאר הוותיקות בקטגוריה, כאשר כל המתחרות העיקריות שהיו לה כשהוצגה זכו לדורות חדשים, ואפילו נוספה מתחרה אמריקאית (קאדילק CT6). בלקסוס הבינו שלא יוכלו למתוח את החוט עוד הרבה, והחליטו להציג בטוקיו מכונית תצוגה מרהיבה שרומזת על מחליפה קרבה ל-LS ועונה לשם המלא הלא מצטנע "ספינת הדגל לקסוס LF-FC קונספט".
לקסוס LF-FC קונספט
צילום: מנהל

הקונספט רומז על מראה הדור הבא של לקסוס LS שיראה אור בעתיד הקרוב, כך לקסוס. נראה כי בניגוד לדור הקודם שהיה מופנם בעיצובו בתחילת הדרך, הפעם לקסוס תציג מכונית בעלת אופי ונוכחות. למכונית הקונספט מרכב של קופה-ארבע-דלתות שככל הנראה לא יגיע לייצור, אך לא נופתע אם התוצאה הסדרתית תהיה מעיין מבנה דמוי-קופה (קצת כמו ב-XJ של יגואר) שיעניק ללקסוס הגדולה מראה מעט דינאמי יותר. מעבר לכך ניתן למצוא לא מעט אלמנטים מוכרים מדגמי לקסוס המוכרים כמו יחידות תאורת לד-יום ה"צפות" בחזית בצורת האות L, גריל שעון החול שזוכה כאן לדוגמת חלת דבש, או יחידות התאורה הנאות מאחור שמציגות פיתוח מעניין ליחידות המוכרות של ה-NX ודגמי קונספט שהוצגו בעבר (LF-LC, לדוגמה).
לקסוס LF-FC קונספט
צילום: מנהל

תא הנוסעים, כצפוי, מכיל שפע של משטחי עור ועץ שאמורים להעניק תחושה מהודרת במיוחד. לקסוס לא מפרטת הרבה, אך היא מספרת כי זו הצגה ראשונה עבורה של מערכת שליטה המזהה מחוות ידיים שצפויה להגיע לדגם הסדרתי. המרווח לנוסעים צפויה להיות נדיב במיוחד תודות לנתוני מרכב נדיבים – 530 ס"מ אורך ו200 ס"מ רוחב. רק נתון הגובה צנוע למכונית שכזו – 141 ס"מ – מחיר העיצוב.
לקסוס LF-FC קונספט
צילום: מנהל

החידושים לא נגמרים בעיצוב החיצוני או בתא הנוסעים. את הקונספט מניעה יחידת הנעה המבוססת על תא-דלק המוזן במימן. אין נתוני הספק ומומנט, אך לקסוס מספרת כי עיקר הכוח יועבר למנוע חשמלי שיניע את הגלגלים האחוריים, בעוד מלפנים ישנם צמד מנועים חשמליים הנמצאים בתוך הגלגלים ולמעשה משלימים יחדיו מערכת הנעה כפולה.

כאמור, למרות שמדובר בקונספט הרחוק משלב הייצור, לקסוס טוענת כי ה-LS הבאה קרובה משנדמה לנו. ת'אמת, אם זו המכונית שבצלמה מתוכננת ה-LS, אנחנו סקרנים לראות את התוצאה הסופית.
לקסוס LF-FC קונספט
צילום: מנהל