כאשר מדברים כיום על "טור דה פראנס" אנשים חושבים על פלוטונים של רוכבי אופניים מיוזעים – ואולי גם על שערוריית הסמים של ארמסטרונג. אבל האמת היא שעד לפני שלושים שנה, טור דה פראנס היה גם שמו של אחד ממרוצי המכוניות הוותיקים ביותר, שנערך באופן קבוע מ-1899 ועד 1986. מאז 1996 חודשה המסורת בדמות מרוץ מכוניות קלאסיות שנערך מדי שנה במשך חמישה ימים, וכולל נסיעה על כבישים ציבוריים ומסלולי מרוץ.

העובדה שהפרארי 250GT ברלינטה שניצחה במרוץ זה מספר פעמים היוותה מבחינת פרארי תרוץ מעולה להפקת גרסה קיצונית – בייצור מוגבל כמובן – ל-F12, שמצוינת בראשי התיבות של המרוץ – TDF.
פרארי F12TDF – הצדעה מהירה במיוחד
צילום: מנהל

אם באופן כללי קשה לפספס את המכוניות של פרארי, הרי שאת ה-F12TDF המגודלת קשה לפספס אפילו יותר מהרגיל בצביעה הצהובה-בוהקת – צבע המזוהה עם הטור דה פראנס. בתוספת נגיעות שחורות פה ושם ומספר פתחים מעל הגלגלים האחוריים, מתקבל משהו שצריך ממש להתאמץ כדי להתעלם ממנו. יותר כמו מכונת קרב ופחות כמו קלאסי, כמו... נגיד... 250GT.
פרארי F12TDF – הצדעה מהירה במיוחד
צילום: מנהל

ל-F12TDF יש את מנוע הבנזין האטמוספרי המוכר של הדגם, 6.3 ליטר בתצורת V12 קלאסית והוא ממקום מלפנים (קדמי-מרכזי). אלא שכאן הספקו שודרג מ"רק" 730 כ"ס ל-780 כ"ס. אלו בסל"ד מרשים בהחלט – 8500, בעוד ניתוק ההצתה מגיע רגע לפני 9000 סל"ד (ב-8900 סל"ד, לקטונוניים). המומנט צמח ל-71.8 קג"מ (70.3 ברגילה), כש-80% ממנו (יותר מ-57 קג"מ – לשם השוואה, לב.מ.וו M3 שיא מומנט של 56 קג"מ "בלבד") מגיעים כבר ב-2500 סל"ד.
פרארי F12TDF – הצדעה מהירה במיוחד
צילום: מנהל

תיבת ההילוכים עברה שדרוג גם היא: יחסי ההעברה קוצרו ב-6%, העלאות ההילוכים מהירות יותר ב-30% ואילו הורדות ההילוכים מהירות יותר ב-40%. הכח יורד, כצפוי, אל הגלגלים האחוריים העוטים גומי ברוחב 315 מ"מ. הצמיגים הקדמיים מתהדרים ברוחב של 275 מ"מ (לרגילה רק 255).

פרארי F12TDF – הצדעה מהירה במיוחד
צילום: מנהל
ולא רק שההספק עלה – המשקל ירד. שימוש נרחב בסיבי פחמן חסך 110 ק"ג, מעמיד את משקלה של ה-TDF על 1415 ק"ג בלבד. מרשים מאוד למכונית שכזו. חלוקת המשקל עומדת על 54% על הציר האחורי ו-46% על הציר הקדמי. השינויים בעיצוב הרכב נועדו לא רק למראה בולט יותר, אלא גם לשיפור כח ההצמדה האווירודינמי – כח ההצמדה במהירות 200 קמ"ש עלה מ-107 ק"ג בברלנטינה הרגילה, ל-230 ק"ג ב-TDF.

הביצועים, אם היה לכם איזשהו ספק, פשוט פסיכיים: תאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 2.9 שניות. מעמידה למאתיים רק 7.9 שניות. המהירות המרבית נמצאת צפונית ל-340 קמ"ש...
פרארי F12TDF – הצדעה מהירה במיוחד
צילום: מנהל