לקסוס חדשה מקרטון. ונוסעת! - אוטו

לקסוס חדשה מקרטון. ונוסעת!

יצרנית הפרימיום היפנית ייצרה דגם מלא מקרטון, שגם נוסע. כל עוד לא יורד גשם, כמובן

פעם, לפני אי-אילו שנים, אחת הבדיחות על מכוניות יפניות היתה שהן מרגישות כאילו הן עשויות קרטון. לא בטוח שאנשי לקסוס היו מודעים לעניין כאשר ניגשו לבנות את הדגם נשוא הכתבה הזו, אך לא יכולנו שלא להיזכר בה.

נראה שלקסוס, יצרנית רכבי פרימיום מארץ השמש העולה, טורחת לא מעט להראות שאינה מקובעת ושמרנית, כפי שטוען הסטריאוטיפ על העם היפני. לפני מעט יותר משלושה חודשים היא חשפה סקייטבורד מעופף והחזירה את ותיקי הקוראים שלושים שנה אחורה, אל הסרט "בחזרה לעתיד". עכשיו לקסוס מציגה מכונית בגודל מלא, נוסעת ומתפקדת - ומעוצבת עד לפרטים הקטנים ביותר - העשויה כולה קרטון. כן, מה ששמעתם - קרטון. מלבד המנוע (חשמלי) והשלדה (אלומיניום וברזל), הכל, כולל הכל, עשוי קרטון.
תא נוסעים לקסוס מקרטון

אפילו כשהם מנסים לשבור סטיגמות, החבר'ה האלו יסודיים, ולא עושים קיצורי דרך. הגלגלים מקרטון, גם ה"צמיגים", החישוקים ואפילו הסמל במרכזם (הקאפה). הדלתות מקרטון, המראות מקרטון, הדשבורד מקרטון, המושבים מקרטון, "בורר ההילוכים" מקרטון, "פתחי המיזוג" מקרטון, גלגל ההגה מקרטון... ונראה לנו שהבנתם כמה רחוק הלכו היפנים עם העניין.
לא בדקנו אם יש ברכב מאפרה, אך אנו נוטים להאמין שאין; ובאופן לא מפתיע, אין גם מגבים.
לקסוס עשויה מקרטון

בניית הדגם ארכה שלושה חודשים, במהלכם נחתכו בקפידה, בעזרת מכונת חיתוך בלייזר, והודבקו יחדיו לא פחות מ-1700 'חתיכות' קרטון. עובי הקרטון ששימש למשימה הוא 10 מ"מ.
הדבק ששימש למשימה הוא דבק עץ על בסיס מים, וזמן ההדבקה ארך כעשר דקות לחתיכה. ולא, למקרה שתהיתם - אין כוונה לייצר את הדגם באופן סדרתי...
פנו לכם שלוש דקות (ועוד קצת) וצפו בסרטון שמתמצת את תהליך הייצור של הדגם הזה:

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות