אין זה סוד שכבר זמן רב פעילות המותג פורד בארץ קופאת על שמריה, כשב-2015 נעדרה מההיצע אפילו פורד פוקוס המשפחתית. זה בולט במיוחד מול העובדה שבארה"ב ואירופה הושקה בתקופה הזו סדרת הדגמים החדשים והחשובים של פורד, שפשוט לא הגיעו אלינו. בראש ובראשונה מדובר בפוקוס, רבת מכר בעבר (היתה הנמכרת ביותר בארץ בשלב מסוים), שפשוט נעלמה מהמפה.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל דגמי פורד חייג ל-3262* או לחץ כאן
אבל עכשיו כל זה עומד להשתנות. אחרי דחיות חוזרות ונשנות של ההשקה, הפעם מבטיחים לנו שהמכוניות כבר בדרך, ושום דבר לא יעצור את ההשקה המחודשת של הפוקוס, ומותג פורד בכלל, בשוק הישראלי.

בשורה משמחת אחת היא שהפוקוס החדשה תגיע עם תיבה אוטומטית אמיתית במקום הדו-מצמדית הנוכחית, שלא זכתה להצלחה בארץ, בלשון המעטה. הבשורה המשמחת השניה היא שהפוקוס תגיע עם מנועי הטורבו החדשים של היצרן. את המתקפה יוליך מנוע ה-1.5 ליטר החדש, שכבר מותקן בקוגה, אבל כאן יפיק 150 כ"ס (ההאצה למאה תארך 9.2 ש' - כבר בגרסת הבסיס!). מנוע ה-1.0 ליטר, שלושה צילינדרים, 125 כ"ס שהוזכר כמועמד לעליה גם כן, לא יגיע בשלב זה. מי שכן יגיע, בניגוד לעבר, הוא מנוע דיזל, 1.5 ל' 120 כ"ס, שישודך לתיבה דו-מצמדית (עם מצמדים רטובים - תיבה שונה מזו שהיתה בפוקוס 1.6 ל'). בצד השני של שיקולי החיסכון, אמורה להגיע ארצה הפוקוס ST החמימה - 250 כ"ס, 6.5 ש' למאה. בעצם יותר חמה מחמימה - אפילו שיש לה אחות עוד יותר חזקה.
פורד פוקוס המחודשת בדרך לארץ
צילום: מנהל

דלק מוטורס, היבואנית, תשקיע רבות בהשקה של הפוקוס המחודשת, ומבטיחה להציע גרסאות מצוידות היטב. כל זאת כדי להחזיר לפוקוס ב-2016 את החיבה שרכש לה הקהל בשנים עברו.

לצד הפוקוס יגיע גם הפורד אדג' החדש עם מנועי אקובוסט. מעט אחריהם ינחת כאן האקספלורר המחודש, שקיבל חזית ואחוריים חדשים, ותוספת אבזור, כשהוא מצויד במנוע ה-V6 המוכר בנפח 3.5 ל'.



בהמשך, מתישהו ב-2016, אמורה להגיע אלינו משפחת המכוניות הגדולות של פורד אירופה - פורד גלאקסי, פורד S-מקס וגם פורד מונדיאו החדשים. הקונקט לא מתוכנן להגיע בשלב זה, בעקבות מחיר גבוה מדי.
פורד אקספלורר
צילום: מנהל