לפני כשנה חשפה יונדאי את ה-i20 החדשה, וכעת היא מודיעה על הרחבת המשפחה. אל גרסת ההאצ'בק והקופה (3 דלתות) מצטרפת גרסת פנאי המכונה "i20 אקטיב". מלבד הגבהת מרכב קלה – 2 ס"מ – מרב השינויים נוגעים לעיצוב החיצוני שנועד להקנות לאקטיב מראה קשוח במעט מזה של ההאצ'בק.

ההופעה
בחזית ניתן להבחין בפגוש חדש עם בתי תאורת ערפל בולטים ודמוי מיגון גחון במרכז. בצד בולטים חיפויי בתי הגלגלים השחורים וחצאיות הצד השחורות, כמו גם קשתות הגג שמוסיפות להופעה התכליתית. מאחור נעשו שינויים דומים לאלה שנעשו מלפנים: פגוש מושחר עם דמוי מיגון ובתי תאורת ערפל בולטים. שינויים אלה, יחד עם הגבהת המרכב הקלה, אמורים להקנות ל-i20 אקטיב מראה ש"תואם את אופנת הפנאי" ע"פ יונדאי. אנחנו נרשה לכם לשפוט בעצמכם.

יונדאי מדווחת על שינוי אחד בלבד בתא הנוסעים, אך הוא בעל משמעות בהקשר זה. מושב הנהג תוכנן מחדש כך שתנוחת הנהיגה תהיה גבוהה יותר לטובת שדה ראייה טוב יותר. כידוע, תנוחה כזו ושיפור שדה הראייה הן מהסיבות העיקריות בגללן פונה חלק גדול מהנהגים לרכבי הפנאי.
יונדאי i20 אקטיב תא נוסעים
צילום: מנהל
ההנעה
חדשה חשובה לא פחות מתייחסת לתחום יחידות ההנעה. יונדאי הודיעה כי i20 אקטיב יוצע, בין השאר, עם מנוע ה-1.0 ליטר החדש והמוגדש שלה מסדרת T-GDI. למנוע זה 3 צילינדרים והוא יוצע בשתי גרסאות הספק – 100 כ"ס או 120 כ"ס. בשלב זה לא נמסר איזו תיבה תוצע איתו, אך יונדאי מציינת כי המנוע החדש יוצע גם בשאר גרסאות המרכב של ה-i20.
היצרנית תחשוף את יונדאי i20 אקטיב בתערוכת פרנקפורט הקרובה שתפתח את שעריה ב-15.9. אצלנו? כנראה שכן. מיונדאי ישראל נמסר כי i20 אקטיב צפוי לעלות ארצה בתחילת שנת 2016.
יונדא i20 אקטיב
צילום: מנהל