בתערוכת פרנקפורט הקרבה עלינו לטובה (15 בספטמבר) תוצג סיאט איביזה קופרה המחודשת לעיניי העולם. היום חשפה סיאט מספר נתונים טכניים ותמונות של הגרסה החמה שתככב בחלומותיהם הרטובים של לא מעט מתבגרים.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על סיאט איביזה חייג ל-3262* או לחץ כאן
סיאט איביזה קופרה מקבלת מנוע גדול יותר
צילום: מנהל
הדור הנוכחי של סיאט איביזה הוצג בשלהי 2008 ולפני חודשים אחדים נערכה מתיחת הפנים השנייה בחיי הדגם (הראשונה בוצעה ב-2012). זה היה רק עניין של זמן עד שתוצג גרסת קופרה, וזו אכן הגיעה והיא אינה מאכזבת. מנוע ה-1.4 המוגדש (טורבו ומגדש על) פינה מקומו למנוע ה-1.8 טורבו כמו זה המשרת את פולו GTI, הדגם המקביל מבית פולקסווגן.
סיאט איביזה קופרה מקבלת מנוע גדול יותר
צילום: מנהל
ההספק הוא 192 כ"ס, 10 כ"ס יותר מאשר בדגם הפורש. השינוי במומנט משמעותי הרבה יותר, וזה עלה מ-25.5 קג"מ ב-1.4 ליטר ל-32.6 קג"מ הנשמרים במלוא תוקפם בין 1450 ל-4200 סל"ד. סיאט אינה מדווחת על תיבת ההילוכים, אם כי ניתן להבחין מהתמונות בבורר הילוכים ידני (שישה הילוכים). ההנעה, כמובן, קדמית, ולקופרה מערכת XDS המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה. הביצועים טובים בהחלט: 6.7 שניות אורכת התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש; והמהירות המרבית היא 235 קמ"ש.

סיאט איביזה קופרה מקבלת מנוע גדול יותר
צילום: מנהל

את גרסת הקופרה הכוחנית ניתן לזהות תודות לפגושים אגרסיביים, תאורת בי-קסנון (מוצעת כסטנדרט), מפלט גדול במרכז הפגוש האחורי וכמיטב המסורת - דיפיוזר אחורי. בתא הנוסעים בולט גלגל הגה ספורטיבי הזהה לזה הנמצא בגרסה הספורטיבית של לאון קופרה. בנוסף מצוידת הקופרה גם במערכת מולטימדיה חדשה בעלת צג מגע ואפשרות שיקוף טלפון סלולארי.
סיאט איביזה קופרה מקבלת מנוע גדול יותר
צילום: מנהל