שבועות ספורים בלבד אחרי שהושק בקוריאה, מגיע לישראל רכב הפנאי הגדול של יונדאי, סנטה פה, לאחר שעבר ריענון חיצוני ופנימי. רכב הפנאי הזה מקדים בארץ את הגרסאות המחודשות ל-i30 ול-i40, אשר נחשפו בתערוכת ג'נבה במרץ.

מחדשים פנים
כרגיל במתיחת פנים, זכתה החזית של יונדאי סנטה פה לעדכון מקיף, כאשר השבכה מודגשת יותר ופנסי הערפל/יום בתחתית מקושרים בקו כסוף. גם הפגושים חדשים, ועיצובם נועד להקנות לרכב מראה מודרני ודינאמי יותר. החישוקים הוחלפו בחדשים ועיצוב הרכב זכה לעוד מספר עדכונים קוסמטיים.
 
הקוריאנים מדווחים על גם על הקשחת המרכב, שיפורים במערך המתלים, ואפשרות לקביעת מצבי נהיגה: רגיל, ספורט וחסכוני. גרסאות הדיזל צוידו במערכת דימום/התנעה, מה ששיפר את הציון בדירוג הירוק ל-13 במקום 15. לסנטה פה המחודש גם מערכות בטיחות מתקדמות (מניעת תאונה וכו') ומערך מצלמות היקפיות, אך אלה אינן מוצעות כאן.

השוק המקומי
ביונדאי ישראל ניצלו את ההזדמנות כדי לצייד את הדגם המחודש ב"קונקטד-קאר", מערך המולטימדיה רב התפעולים שפותח על-ידי היבואן והוצג ב-IX35. יונדאי גם ניצלה את ההזדמנות לעדכן את מחירי הסנטה-פה שהתייקר בכ-2%.
 

מחיר יונדאי סנטה פה 2.4 ליטר עם מנוע בנזין ו-5 מקומות ברמת הגימור פרמיום יחל כעת ב-230,000 שקלים – 225,000 שקלים עד עתה – ויהיה 247,000 שקלים לגרסה עם שבעה מקומות. סנטה פה ברמת הגימור סופרים, הכוללת גם ריפוד עור למושבים וגג פנורמי, יעלה 259,000 שקלים. רמת הגימור עילית, עם מצלמה אחורית, מפתח חכם ופנסי קסנון תביא את המחיר ל-275,000 שקלים. גרסאות הדיזל תגענה רק ברמות הגימור פרמיום וסופרים ותעלינה 259,000 ו-275,000 שקלים בהתאמה.

יונדאי סנטה פה תא נוסעים
צילום: מנהל