בשנת 2005 הוצגה אלפא רומיאו 159 – משפחתית גדולה המכוונת להנאה מנהיגה. 159 ירשה את 156 עטורת הפרסים – כולל "מכונית השנה באירופה 1998" – שנחשבה כמכונית שהחזירה את אלפא לדרך המלך. המתפתלת.
אלפא 159 הנאה והמהנה יוצרה עד שנת 2011, אך לאחר שייצורה הופסק, נדחתה הצגת המחליפה שוב ושוב, כולל החלטה דרמטית לעבור לפלטפורמת הנעה אחורית אחרי שאבות טיפוס עם הנעה קדמית כבר היו בניסוי.
גבירותי ורבותי: ג'וליה
אלפא רומיאו בחרה שם רב היסטוריה למשפחתית הגדולה החדשה שלה - ג'וליה. שם ששימש אותה לאחרונה בדגם שיוצר בין 1962 ל-1978, וזכה למקום של כבוד בליבם של חובבי אלפא.
כדי למקד עוד יותר את תשומת הלב בהשקת הדגם החדש, דאגו באלפא להציג את הג'וליה באדום הלוהט המזוהה עם היצרן, ובגרסת עלה תלתן קיצונית - אבל על כך בהמשך.
העיצוב, עיניכם הרואות, לא מפספס אף מרכיב כדי ליצור מופע כוחני: החזית המפגינה נוכחות רבת רושם, עם הגריל המזוהה של אלפא; התפיחות הרבות והטיפול במשטחים במכסה המנוע ובצדי הרכב מבהירים כי ברכב שרירי מדובר; האחוריים מודרניים כנדרש; ובעיקר: הפרופורציות של המרכב המדגישות חזית מוארכת ואחוריים קצרים.
צילום: מנהל
אכן, חטיבת כוח
בהשקה נכחה, כאמור, רק הגרסה הספורטיבית של הג'ולייה, עם מנוע אחד: V6 בנפח 3.0 ליטר – ושני מגדשי טורבו. כיול המנוע, מדווחת אלפא, נעשה בסיוע מהנדסי יצרנית העל פרארי, החברה אף היא בקונצרן פיאט.
התוצאה? 510 כ"ס. בערך אותו הספק לליטר כמו ה-488 החדשה!
נתון זה גבוה בכמעט 80 כ"ס מזה של ב.מ.וו M3; ב-55 כ"ס משל קאדילק ATS-V; וב-35 כ"ס משל מרצדס C63 AMG. חזק. ויש לכך גיבוי גם בנתונים: ג'וליה – כזכור, "משפחתית גדולה" – מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות(!).
אבל ג'וליה היא לא רק מכונית יפה עם מנוע חזק. ההנעה –בניגוד ל-156/159 – היא אחורית. ותהיה אופציה לכפולה. ויש עוד: חלוקת המשקל היא בדיוק 50/50. אלפא מדווחת גם על מערכות מתלים ובלימה שיגבו את יכולות המנוע. אלפא לא מסרה פרטים נוספים, אך ציינה כי "יחס המשקל-הספק טוב יותר מ-3 ק"ג לכ"ס". ההישג הנ"ל תודות לשימוש בחומרים קלים כמו סיבי פחמן ואלומיניום.
אלפא רומיאו צפויה, כמובן, להציג בהמשך גרסאות מתונות יותר וכנראה שתהיה גם סטיישן; אלו יוצגו, קרוב לוודאי, בתערוכת פרנקפורט שתיפתח כידוע בעוד שלושה חודשים. אנו נעדכן.
צילום: מנהל