שבע שנים לאחר שהקרוז הנוכחית הוצגה עולה על הבמה – ובינתיים רק על הבמה – הדגם שמחליף אותה. פרק זמן זה אינו ארוך בהרבה מהמקובל (שש שנים) – אבל התחושה היא שהמשפחתית של שברולט הייתה אתנו הרבה יותר זמן. הסיבה לכך כפולה: קרוז עברה הרבה יותר עדכונים ומתיחות פנים מהמקובל, ומרבית המתחרות זכו בתקופה זו לדגמים כל-חדשים.
המשמעות היא שכעת מיישרת שברולט קרוז קו עם המתחרות – אם כי לא באמת עכשיו. הדגם החדש ישווק – בעולם ובישראל – רק בעוד שנה וחצי, בסוף 2016.
שברולט קרוז החדשה הוצגה
צילום: גיא רוטקופ, יצרן
קרוז בגרסת ה-RS, עם חישוקי "18. תמונה: גיא רוטקופ
אליכם, בדטרויט
את המכונית החדשה הציגה מרי ברברה, מנכ"לית GM, עדות לחשיבות שמייחסת החברה לדגם. המופע החיצוני של קרוז החדשה מבוסס על קווים מעוגלים ביחס לזוויות שאפיינו/מאפיינות את הדור הפורש (באיטיות, כאמור). אותם קווים, יחד עם שינויים בפרופורציות, מסדרים לקרוז החדשה הופעה אלגנטית וזורמת בהרבה מזו של הדגם העכשווי. בסיס הגלגלים התארך ב-1.5 ס"מ ל-270 ס"מ; המרכב ארוך ב-6.8 ס"מ ל-475 ס"מ; הרוחב ב-0.5 ס"מ ל-180 ס"מ; הגובה ירד ב-2.5 ס"מ, ל-145 ס"מ – ובקיצור: ארוך ורחב יותר, נמוך יותר. מהדורת RS, עם חישוקי "18 ופנסי ערפל, תדגיש את המופע עוד יותר.
הרצפה של קרוז החדשה חדשה, ובין השאר תרמה 24 ק"ג להפחתת המשקל הכוללת העומדת על 113 ק"ג. בזכות אותה הפחתת המשקל, יחד עם הקשחת המרכב, הרחבת מפשקי הסרנים מלפנים ומאחור ותכנון מחודש למתלים, הקרוז החדשה דינמית מקודמתה, כך אנשי שברולט. עם זאת רוב הגרסאות מצוידות עדיין מאחור בקורת פיתול, להוציא הבכירה שבהן, שיש לה מתלה אחורי רב-חיבורי.
שברולט קרוז החדשה הוצגה
צילום: גיא רוטקופ, יצרן
מרי ברה, משמאל, בתפקיד הפרזנטורית תצלום: גיא רוטקופ
המנוע חדש. הנפח (1.4 ליטר) והמגדש נשארו – השאר שונה. מנוע זה מייצר 153 כ"ס ב-5600 סל"ד (140 כ"ס ב-4900 סל"ד בנוכחי) ו-24.5 קג"מ ב-2000 סל"ד (כעת: 20.4 קג"מ). הביצועים משופרים בהתאם: הזינוק ל-60 מייל/שעה הוא 8 שניות (טוב ביותר מ-2 שניות) וצריכת הדלק הממוצעת 17.1 ק"מ לליטר בכביש המהיר. מערכת דימום/התנעה תעזור אף היא לשיפור בצריכת הדלק.
היצע מערכות הבטיחות מכובד, וזה כולל התרעה ומניעת התנגשות, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור ובקרת סטייה מנתיב. בקרוז החדשה, כציוד תקני, לא פחות מעשר כריות אוויר, כולל הגנה על ברכי הנהג והנוסע שלידו.
שברולט קרוז החדשה הוצגה
צילום: גיא רוטקופ, יצרן
ענייני פנים
גיא רוטקופ שלנו, שנמצא בהשקה, מדווח כי עיצוב תא הנוסעים מזכיר את זה של הדור הקודם, אך שואב אלמנטים גם מהמאליבו החדשה. איכות החומרים טובה מבעבר, אך עדיין לא ממש מרשימה. לפחות הטענות לגבי מרווח פנים משופר, למרות השיפור הקל בלבד בבסיס הגלגלים, מגובות בעובדות בשטח - גיא, לא בדיוק בחור נמוך, מדווח על מרווח טוב לברכיים מאחור. מצד שני, מרווח הראש ליושבים מאחור עדיין מעט מוגבל. תא המטען נדיב בנפחו, אך דלת תא המטען עדיין נתמכת על ידי זרועות שחודרות אל תוך נפח המטען.
לא פחות חשוב: קרוז היא מהדגמים הראשונים המשתמשים בממשק Apple CarPlay. מדובר במערכת המקשרת את הסמאטרפון לרכב (ממערכת הפעלה iOS 7.1 ומעלה, במכשירי אפל) ומאפשרת תפעול של כל מערכות הרכב דרכו. כמובן, תוצע גם גרסה ייעודית למשתמשי 'אנדרואיד'.
כאמור, הקרוז החדשה תצא לשוק רק בעוד כשנה וחצי, בסוף 2016, ותגיע לישראל באותה תקופה או בתחילת 2017 לכל המאוחר.

שברולט קרוז החדשה הוצגה
צילום: גיא רוטקופ, יצרן