כשלוש שנים לאחר שהוצג הדור השלישי והעכשווי שלה, עוברת מרצדס A קלאס מתיחת פנים של אמצעי חיי הדגם. כזכור, הדגם שהוצג אי אז ב-2012 בתערוכת ז'נבה, היה שונה לחלוטין מה-A שקדמו לו; לא עוד מרכב מוגבה ורצפה כפולה לאחסון מכלולים, אלא משפחתית במשרה מלאה – ובעיצוב אגרסיבי, לא ממש אופייני למרצדס.
מרצדס A קלאס מתעדכנת
צילום: מנהל

כעת מרעננת מרצדס את ההופעה. בין החידושים במרכיבי ההופעה פגושים חדשים מלפנים ומאחור, יחידות תאורה חדשות (לד מלא כאופציה), סבכה חדשה ומפלטים בעיצוב מעודכן. גם בתא הנוסעים בוצעו שינויים קלים: לוח המחוונים זכה למספר נגיעות, מערך המולטימדיה זכה למסך בגודל 8", תאורת אוירה חדשה נכנסה לשירות ומרצדס מדווחת על איכות חומרים טובה יותר.
מרצדס A קלאס מתעדכנת
צילום: מנהל
ונעבור לאגף הטכני
היצע המנועים ימשיך להתבסס על המנועים הקיימים; אחד שופר, שניים אחרים רושמים לזכותם ביצועים משופרים. גרסת A250 חוזקה ומפיקה כעת 218 כ"ס (211 בעבר) ממנוע ה-2.0 ליטר המוגדש. בזכות תוספת ההספק ובשילוב בקרת זינוק חדשה המיאוץ ל-100 קמ"ש קוצץ לכדי 6.3 שניות (מול 6.5 שניות עד עכשיו).

לא נרשמו שינויים במנועים המשרתים את גרסאות A180 ו-A200, אך נתוני התאוצה משופרים בזכות בקרת הזינוק החדשה: 8.6 ו-7.8 שניות ל-100 קמ"ש בהתאמה (בהשוואה ל-9.1 ו-8.3 שניות בהתאמה).
מרצדס A קלאס מתעדכנת
צילום: מנהל

עוד קצת כוח
גרסת AMG הכוחנית חוזרת אל מירוץ החימוש. לאחר שאודי הציגה את RS3 עם 362 כ"ס, סוס אחד יותר ממה שהיה למרצדס, החבר'ה ב-AMG משיבים עם תוספת של 20 כ"ס, ל-381 כ"ס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש טובה מאשר בגרסה הפורשת ב-0.4 שניות, עם נתון של 4.2 שניות בלבד; 0.1 שניות ארוכות(!) מהר מ-RS3.
מרצדס A קלאס מתעדכנת
צילום: מנהל