בדומה ליצרניות רבות אחרות, גם יונדאי רוצה עוד כלים להשתתפות בחגיגת רכבי הפנאי ששוטפת את העולם. בעוד שברכבי הפנאי הבינוניים יש ליונדאי נציגות נאה בזכות יונדאי ix35 (יונדאי טוסון, אם תרצו) וסנטה-פה, הרי שבאלה הקטנים – כמו מאזדה CX-3, ניסאן ג'וק, פיג'ו 2008 ודומיהם – אין לה נציגות. בינתיים. את זה עתיד לשנות כרתה (Creta), אשר איור ראשון שלו נחשף היום על-ידי היצרנית.

בשלב זה יונדאי לא מספרת הרבה על הרכב העתידי, וכל הידוע לנו הוא מה שניתן ללמוד מהאיור עצמו. העיצוב החיצוני, כך נראה, מיישר קו עם הדגמים היותר עדכניים של היצרנית, כמו הטוסון החדש שהוצג לא מכבר. המשמעות היא שבדגם החדש יתייצבו בחזית גריל המשושה ויחידות תאורה מוכרות בעיצובן, אך בזכות קורות A מושחרות ופרופורציות נכונות, המארה יהיה דינאמי וייחודי, מבטיחה יונדאי.

אם נסתכל רגע לאחור ניזכר ביונדאי ix25 קונספט שהוצג בתערוכת בייג'ין לפני קצת יותר משנה. הדמיון בין הקונספט ההוא לאיור הכרתה האירופאי גדול עד מאוד, ונראה לנו שאותו ix25 עלול לספק רמז עבה לעיצובו של רכב הפנאי העתידי.

בשלב זה לא ידועים פרטים נוספים על הרכב ולא על מועד הצגתו לקהל, אם כי תערוכת פרנקפורט הקרובה (אמצע ספטמבר) היא האפשרות הסבירה ביותר. מיונדאי ישראל לא נמסר על מועד הגעתו של הדגם החדש ארצה. אנו נשוב ונעדכן.
יונדאי כרתה: אח קטן לטוסון
צילום: מנהל
יונדאי ix25 קונספט. רמז לעיצוב הכרתה?