קטגוריה: מנהלים/משפחתיות גדולות
גרסה ורמת גימור: פיג'ו 508, אוט', 1.6 ל' טורבו, 'אקטיב'
מתחרות בולטות: מאזדה 6, סובארו B4, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט
מחיר גרסה נבחנת: 189,000 שקלים
פיג'ו 508 הוצגה לראשונה בסוף 2010 ופתחה עידן חדש למשפחתיות הגדולות של פיג'ו. הדגם, שחלק בסיס עם סיטרואן C5, החליף עבור פיג'ו הן המשפחתית הגדולה 407 והן את מכונית הסלון 607. כעת, ארבע שנים לאחר שהגיעה לכאן ועל רקע שפע החידושים בתחום, נוחתת בישראל ה-508 המעודכנת. גם היא, כמו המתחרות שלה, מתמודדת לא רק מול שאר חברות הקטגוריה, אלא גם מול רכבי הפנאי. אלה, כידוע, גרמו למה שנקרא כאן "מכונית מנהלים" לאבד גובה.
צילום: מערכת אוטו
עיצוב ונראות
השינוי בחזית המהדורה המחודשת בולט והיא מתקשרת טוב יותר עם קו העיצוב העכשווי של פיג'ו. פנסי לד בחזית (תאורת יום ואיתות) משווים ל-508 מראה מודרני יותר והאחוריים קלילים מאשר בדגם המקורי. הפרופורציות המאוזנות של המכונית נשמרו וכך גם הרושם הנעים והאלגנטי. ה-508 עדיין נראית גדולה אך לא מגושמת.
פנים הרכב
סביבת הנהג ב-508 נותרה נעימה ואיכותית למדי כאשר ההבדל הגדול ביחס לדגם המקורי הוא ציודה במערך המולטימדיה החדש של פיג'ו שמרכזו מסך מגע שיודע גם עברית. המערכת פועלת באופן מעט שונה מזו שפגשנו בעבר, כאשר חלק מהשליטה במערכות, כמו בקרת האקלים, חיצוני למסך. רמת הגימור אקטיב שבחנו היא האמצעית במבחר, וחמושה בתצוגה עילית (רק למהירות ובקרת שיוט), חיישני חניה היקפיים (ללא מצלמה) וחישוקי "17 קלים.
למושבים כוונון חשמלי, אך כדי להגיע לתנוחת נהיגה נוחה נדרש מעט זמן. מאחור מרווח הברכיים והירכיים טובים, גם תודות לרצפה שטוחה, אך המושב שם מעט מוטה. יש לציין לחיוב פיצול נוח למערכת המיזוג. תא המטען נראה מספק.
צילום: מערכת אוטו
נוחות נסיעה
רמת נוחות הנסיעה ב-508 אינה אחידה. בשניות הראשונות הנסיעה שקטה ונעימה והתחושה היא שהרכב מבודד היטב את הנוסעים מתחלואי הכביש. אך רצף שיבושים קשים, במיוחד בעיר, מורגש מדי. גם באחו מועברים שיבושים מסוימים באופן מודגש מהצפוי.
התנהגות ובטיחות
ל-508 התנהגות מגובשת, ברורה ומאוזנת. ההגה, יוצר תחושה מלאכותית גם כאשר הוא "מוסיף משקל" במהירות גבוהה. עם זאת, ה-508 מגיבה לפקודותיו באופן רגוע ושליו ויכולה לצלוח כבישים מעוקלים בקצב מהיר. גם פעולת הבלמים מדודה.
הגרסה שבחנו צוידה בהתרעה על רכב בשטח מת (החיווי במראות הצד קטן מדי), ניטור לחץ אוויר בצמיגים וגם, כאמור, בתצוגה עילית של המהירות, מה שמאפשר לנהג שלא להסיר את עיניו מהכביש בהקשר זה.
מנוע וביצועים
שינוי מהותי חשוב שעברה הגרסה החדשה שוכן מתחת למכסה המנוע. מדובר בשדרוג מנוע ה-1.6 טורבו המוכר שמייצר כעת 165 כ"ס (156 בעבר) ושיפור התיבה האוטומטית. התחושה היא שה-508 מעט יותר זריזה ובייחוד מעודנת יותר בכל מה שקשור לפעולת המנוע, תיבת ההילוכים והשילוב ביניהם. התיבה מתעקשת לעתים להעלות הילוכים בזריזות רבה מדי ולמקם את פעולת המנוע בסל"ד נמוך מדי.
צילום: מערכת אוטו
הביצועים בכל מצב טובים למדי וגם אם התחושה שהיא זריזה פחות ממה שטוען המפרט – מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות - התחושה המתקבלת היא ש-508 פשוט לא מתאמצת. זה בולט הן בכביש מהיר והן בכבישים הרריים שתובעים מעט יותר. בתנאים המגוונים שאפיינו את מסלול הנהיגה, לגמה ה-508 ליטר בנזין כל 12.5 ק"מ.
תמורה
החדשות הטובות הן שפיג'ו לקחה מכונית טובה והפכה אותה ליותר טובה, ונראה שיותר מתמיד ה-508 היא מתמודדת ראויה בתחום. אבל בסופו של יום וחשבון, התחושה היא שה-508 אינה מחדשת מספיק הן בשינויים, הן בחבילה והן בתג המחיר, שמתחיל ב-179,000 שקלים, מחירה של המכונית עם רמת הגימור הבסיסית.
פיג'ו 508 המחודשת והמשופרת לא מציעה חידושים ו/או תמורה מספקים שיאפשרו לה לשנות את חוקי המשחק ולשפר משמעותית את כוח המשיכה שלה. עניינים אלה בולטים עוד יותר כאשר לוקחים בחשבון שהפלח הזה גם כך ננגס ללא רחם על ידי רכבי הפנאי ואף מכוניות יוקרה.
צילום: מערכת אוטו