אחרי שהציגה את "המכונית המקוונת" עם מערך המולטימדיה שיותקן תחילה ב-iX35 וב-i35, עוברת יונדאי ישראל לשלב הבא בתחום: יוזמה לפיתוח אפליקציה ישראלית לדגמי החברה.
הכרזה על תחרות
יבואנית יונדאי לישראל, כלמוביל, מכריזה על תחרות אפליקציות בשם "iWay". האפליקציות שיזכו ישולבו במערך המולטימדיה המתקדם שפותח על ידי יונדאי ישראל בשיתוף גיל-קאר ומובייל. האפליקציות אמורות להעשיר את חווית הנהיגה ולשפר אותה עם פנייה לנהג, או לעשות את הנסיעה נעימה ומבדרת יותר עבור שאר הנוסעים.

צוות שיפוט פנימי יסנן את ההצעות עד ה-15.7 ויקבע את עשרים ההצעות הנבחרות. הצעות אלה יובאו בפני חבר שופטים שבראשו יעמוד דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל. חמישה שופטים, בהם גם נציג של יונדאי העולמית, יבחרו בשלב חצי-הגמר את שלושת המתמודדים שיעלו לגמר.
תחרות אפליקציות ליונדאי
צילום: מנהל
הפרס הראשון: 100,000 שקלים
בעלי ההצעות שהגיעו לגמר יוזמנו להשתמש בתשתית היבואן ויסתייעו בצוות הטכני שלו כדי לפתח את האפליקציות. תוך שלושה חודשים, עד ה-29.10, עם אותה עזרה בפיתוח ודרך יישומה בדגמי יונדאי, האפליקציות אמורות לפעול.

לאחר מכן תוכרז האפליקציה המנצחת וייקבע גם המקום השני. בעל ההצעה לאפליקציה שתגיע למקום הראשון יזכה בפרס של 100,000 שקלים; השני יזכה ב-30,000 שקלים; הפרס למקום השלישי הוא 15,000 שקלים.

במהלך נובמבר יוטמעו האפליקציות במכוניות המבחן של יונדאי, ואילו בדצמבר 2015 הן יושקו לציבור הלקוחות.
צופים פני עתיד
במסגרת ההתקשרות, הזוכים יתנו ליבואן יונדאי רישיון שימוש לשנתיים. בהמשך יוכלו המפתחים להציע את האפליקציות למכירה בעולם. כיוון שהיבואן עתיד להביא את המערך לדגמים רבים במבחר של יונדאי ומיצובישי, הדבר יקנה להם גם קשר עם אותם יצרנים. כאמור, יונדאי ישראל תשלב את האפליקציות הזוכות במערכת שלה, דבר שיכול להיעשות גם מרחוק.
תחרות אפליקציות ליונדאי
צילום: מנהל
האפליקציות החדשות יושקו לציבור בחודש דצמבר

המערכת הנוכחית היא חלק אינטגרלי במרכז סביבת הנהג של המכוניות, שעברו לשם כך התאמות בשיתוף היצרן. המערכת מבוססת אנדרואיד, כוללת כרטיס SIM לשנה (3 גיגה בייט) ומאפשרת שימוש באפליקציות כמו ווייז, האזנה לתחנות רדיו אינטרנטיות ועוד. בנוסף, ניתן לחבר דרכה מכשירים נוספים לרשת (WI-FI).
ביונדאי גאים בחיבור המערכת למרכזי השירות של כלמוביל, ובמקרה של גניבה מערך הניווט יכול להוביל למיקום הרכב. היוזמה לפיתוח המערכת הגיע מפיאמנטה, אשר הגיע לשוק הרכב מעולם האלקטרוניקה והסלולר, לאחר שהיה מנכ"ל סאני, יבואנית סמסונג לישראל.
הרשמה ופרטים: https://i-way.hyundaimotors.co.il/