תחת הסיסמא "המכונית המקוונת הראשונה בישראל" משיקה יונדאי ישראל מערך מולטימדיה חדש שיותקן כבר כעת ביונדאי ix35 ובקרוב גם ביונדאי i35. עד סוף השנה מקווה היבואן להתקין את המערך החדש בכל דגמי יונדאי מיונדאי i30 ומעלה.

אינטגרציה
מדובר במערך שהצג שלו מותקן כחלק אינטגרלי במרכז סביבת הנהג של המכוניות. הדגמים המדוברים עברו לשם כך התאמות בשיתוף היצרן. הצורך בהתאמות אלה הוא הסיבה לכניסה ההדרגתית של המערך לדגמי יונדאי. המערכת פותחה בשיתוף חברת גיל קאר שתבצע את ההתקנות המקומיות.

מערך המולטימדיה מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, ויכלול כרטיס SIM לשנה (3 ג'יגה). בין השאר, יתאפשר שימוש באפליקציות כמו ווייז, האזנה לתחנות רדיו אינטרנטיות ועוד. ניתן יהיה גם לחבר דרכו מכשירים נוספים לרשת (WI-FI).
המכונית תשמור על קשר
צילום: מנהל

ביונדאי גאים במיוחד בחיבור המערכת למרכזי השירות של כלמוביל. כך תוכל המערכת לדווח על תקלות ממחשב הרכב או על תאונה ומיקומה. במרכז השירות ייצרו קשר עם הנהג כדי לומר לו להיכן להגיע לתיקון עם מפה לניווט מהיר, וגם לשדר תזכורות על טיפולים, מבחן רישוי ואפילו הזמנה לתיקון יזום (ריקול). המערכת כוללת תפריטי עזרה של יונדאי, ותציג גם את ספר הרכב. במקרה של גניבה, מערכת הניווט תאפשר איתור מיידי של הרכב. בכלמוביל מסרו כי עם הזמן יוסיפו הדרגתית אפליקציות נוספות.

יזמות
היוזמה לפיתוח המערכת הגיעה מדוידי פיאמנטה, מנכ"ל חטיבת מכוניות הנוסעים בכלמוביל אשר הגיע לשוק הרכב מעולם האלקטרוניקה והסלולר; פיאמנטה היה מנכ"ל סאני, יבואנית סמסונג לישראל. איש סאני לשעבר "מאוד התאכזב", כך נאמר, מהמערכות הקיימות בשוק הרכב, ושאף להביא משהו מתקדם ונוח יותר לשימוש.

פיאמנטה שואף לשלב את המערכת בעתיד גם במכוניות זולות מה-i30: "האינטרס שלנו הוא לשלב אותה בכמה שיותר מכוניות, מכיוון שהיא מחברת אותנו טוב יותר ללקוחות, ומקרבת אותם לרשת שלנו". לפי פיאמנטה, הכוונה להתקין בהמשך מערכות אלה גם במכוניות מיצובישי בארץ.
המכונית תשמור על קשר
צילום: מנהל