סוזוקי קרוסאובר: מבחן דרכים (ידנית) - אוטו

סוזוקי קרוסאובר: מבחן דרכים (ידנית)

לקחנו סוזוקי קרוסאובר עם תיבה ידנית והנעה קדמית לסיבוב התרשמות – כולל גיחה קלילה אל מצע לא סלול

הקרוסאובר לבית סוזוקי עושה חיל בשוק הרכב הישראלי. שילוב של תדמית "פנאי", מוניטין האמינות של סוזוקי וביצוע שלא כושל בשום סעיף מהותי, הפכו אותו ללהיט מכירות. לא פחות מ-6241 יחידות נמכרו ב-2014, ואלה הביאו אותו למקום חמישי בטבלת המכירות. באופן טבעי, גרסת ההנעה הקדמית עם התיבה האוטומטית (תיבה רציפה) היא הפופולארית במחוזותינו. גרסת ההנעה הכפולה, היקרה יותר, וזו הידנית (חמישה הילוכים) נדחקות לשוליים.

ועדיין
תא הנוסעים זהה לזה של הגרסה האוטומטית, למעט ידית ההילוכים והדוושה השלישית. המושבים נוחים ומרווחים, אך הבד לא מרשים למראה ומגע, והמרחב מספק מלפנים ומאחור. תא המטען מציע רצפה שטוחה ונפח שימושי של 430 ליטר.



בתוך הסבך הגוש-דני, בדרכי למערכת ביום חמישי סואן וחם מהרגיל, אני שמח לגלות שדוושת המצמד קלה ונעימה לשימוש. גם פעולת ידית ההילוכים בסך הכל בסדר; עם מהלך קצר למדי ודיוק טוב, אך מדי פעם היא מגלה סרבנות ליציאה מההילוך בו היא נמצאת; אנו חושדים שמדובר בבלאי ספציפי של רכב ההדגמה, שעבר כבר 30,000 ק"מ, המון במונחי רכב הדגמה.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

שיוט על 100 קמ"ש מתקבל בכ–2500 סל"ד נינוחים. ב–120 קמ"ש, בערך 3000 סל"ד, המנוע כבר מתחיל להיכנס לתחום הרועש, וזה פחות טוב. לא היינו מתנגדים להילוך שישי, שבוודאי היה משפר עוד יותר את צריכת הדלק הטובה: 14.1 ק"מ/ל' במבחן. הביצועים בהחלט טובים, כצפוי מ-120 כ"ס שמניידים 1175-ק"ג-לפני-נוסעים. למרות ששיא המומנט מתקבל גבוה, המנוע מושך גם בסל"ד נמוך, ויכול לחסוך החלפות הילוכים. בסל"ד גבוה הוא עובד חלק וללא מחאה.



גם בסעיף הניהוג סוזוקי קרוסאובר לא נופל. התחושה קלילה, תגובות השלדה מדודות וההתנהגות צפויה ובטוחה. הנוחות סבירה בעיר כל עוד הכביש לא מאתגר במיוחד. מחוץ לעיר חסר מעט ריסון, ועל כביש גלי הרכב הרכב מתנדנד קלות.

אמרתם קרוסאובר? אין בעיה. שבילי השדות סביב ביתי הם שדה ניסויים מצוין לבדוק מה מהגנים של אחיו (גרנד-ויטרה, ג'ימני) חלחל אל הקרוסאובר. על עבירות אין כמובן מה לדבר, אבל בזכות מרווח הגחון הגבוה (יחסית לפרייבט) הוא הציג יכולת נאה ביותר על שבילי כורכר או חול לא עמוק, עם נוחות מפתיעה, בטחון במגבלות האחיזה ונכונות להשתעשע עם הנהג כל עוד הוא לא מגזים.

ובסוף
100,000 שקלים עולה סוזוקי קרוסאובר בגרסתו הידנית – כ-20,000 שקלים פחות מזו האוטומטית. אבל לא כל ההנחה מגיעה מהתיבה; גרסה זו מוותרת גם על חישוקי סגסוגת, בקרת אקלים, מסילות גג, פנסי ערפל, קיפול חשמלי למראות, ציפוי עור להגה, כפתור התנעה ועוד כמה פריטים קטנים.

למרות זאת, אם האופנה הנוכחית של "כאילו-פנאי" קורצת לכם ואין לכם בעיה להעביר הילוכים בעצמכם, או שאתם אפילו נהנים מזה – קחו בחשבון את הקרוסאובר הידני.

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות