פורד F350: מבחן דרכים (מתיחת פנים) - אוטו

פורד F350: מבחן דרכים (מתיחת פנים)

סדרת כלי הרכב הנמכרת ביותר בארה"ב ב-30 השנים האחרונות עברה מתיחת פנים לכבוד 2015. יצאנו לסיבוב עם ה-F-350, שצויד במנוע חזק עוד יותר מאשר קודם. ולחשוב שהוא לא הכי גדול בסדרה

בשעה 16:29, ב-21 לאוקטובר 2015, נחתו דוקטור בראון ומרטי מקפליי נחתו מהעבר, הם הגיעו לשם היישר משנת 1985. העתיד שהם גילו שונה מאוד מההווה שלנו – אין בגדים שמתאימים את עצמם ללובש, אין סקייטבורד מרחף ואין מכוניות מעופפות. העתיד, כך מסתבר, הוא הרבה יותר שמרני מכותבי הסדרה. אפילו הרכב הנמכר ביותר בארה"ב נשאר אותו אחד מ-85' ועד היום.

לא שלא היו שינויים, אפילו בסדרה F של פורד. השנה, למשל, היא עברה מתיחת פנים קלה – אבל ממש קלה – וגם מנוע חזק עוד יותר; 440 כ"ס. מעניין אם מישהו חלם על הספק כזה בטנדר סדרתי ב-89'. בגלל משחקי חשבונאות, באדיבות רשות המיסים, הדגם היחיד מהסדרה שמגיע לארץ דרך היבואן הרשמי הוא ה-350-F. וכשניצן מצלצל ומציע לקחת לסיבוב כמעט 120 קג"מ, מי אני שאסרב להצעה?
ה-F350 עבר מתיחת פנים קלה והגיע אלינו למבחן

איך 440 סוסים מרגישים מבפנים
רגע לפני שנעיר לחיים עדר שיכול לשרת היטב מכונית ספורט צריך לבחון את תא הנוסעים. הגרסה שהגיע למבחן היא המפוארת ביותר (Lariat), הכוללת דיפוני כאילו-עץ גדולים וקישוטי כרום נוצצים. הבעיה היא שכל המופע הזה לא מצליח להסוות את המהות הבסיסית של התא הזה; זה פשוט ארגז כלים גדול. אותם קווים ישרים וגסים, אותו פלסטיק קשיח ופשוט למגע – וכנראה גם אותה עמידות. אחרי הרבה מאוד קילומטרים כרכב הדגמה, לא נשמע שום קרקוש מהפלסטיקה, גם בשטח.

האבזור נדיב ביותר והוא כולל חימום וקירור(!) למושבים מופעלי החשמל ומדופני העור, ושליטה קולית (באנגלית, כמובן) על כל מערכות הרכב, וגם דרך מסך המולטימדיה. זה רחוק מדי וטוב שיש גם כפתורים רגילים. במפתיע, המרחב מאחורי ההגה לא נדיב (פה ניצן יוסיף בוודאי שלי צפוף גם בארגז של סמי-טריילר). המושב האמצעי בשורה הקדמית פולש אל מרחב המחיה של רגל ימין כאשר הוא מקופל, ואין משען נוח לרגל שמאל.
התא שופע באבזור

בנוסף לכך, תא הכפפות ושאר תאי האחסון קטנים מאוד, ואין מקום להניח בו בקבוק מים או סלולרי בנוחות, מעט מאכזב ברכב שתוכנן ככלי עבודה. כדי לחתום את הרשימה יצוין תא הנמצא מעל מערכת המולטימדיה הכולל 2 חיבורי USB, חריץ לכרטיס SD, חיבורי RCA ושקע טעינה. כל אלה בנוסף לשני שקעי טעינה נוספים על פני הדשבורד ושקע של 110V - מכובד בהחלט.

שיירת הרוכבים
יכולת גרירה היא דבר חשוב בארה"ב, ולכן לא מפתיע שיצרני הטנדרים שם מנהלים מלחמת חימוש בתחום ההספק והמומנט. עם 440 סוסים ו-119 קג"מ, הפורד הוא המלך. לפחות כרגע. לשם השוואה, בסדרת משאיות החלוקה של וולוו (FL) ניתן לקבל מקסימום 290 כ"ס. המשמעות היא שאין מצב סביר שיהיה חסר בו כוח. עם מטען, בעלייה – פשוט שימו גז והמפלץ יאיץ בקלילות.

אבל מצד שני, לא הורגש פער משמעותי לעומת המתחרים, אלו עם המנועים ה"חלשים" – 397 כ"ס בסילברדו ו-370 כ"ס בראם. צריכת הדלק במהלך המבחן נעה בין 7.1 ק"מ לליטר בשיוט רגוע ל-5.9 ק"מ לליטר בקטעים שכללו גם שטח, כך שכל דבר בין שני הנתונים הללו הוא צריכה ריאלית.
440 כ"ס ו-119 קג"מ. על הנייר הוא חזק בפער ניכר מכל המתחרים
היי דרומה!
השלג בגולן היווה תירוץ מצוין לקפוץ לבקר את ההורים ברמה - לא שאני צריך תירוץ כדי לבקר את ההורים, או כדי לקפוץ לרמה. לאור ניסיון העבר, אני נכנס בדחילו ורחימו לשביל מבוצבץ - רק כדי לאשש את ההנחה שגם ה-350-F מרגיש מאוד לא נוח בבוץ. ומכיוון שאין לי אף חבר טוב עם ריו אייל, שיוכל לחלץ את הג'מוס במקרה שקיעה, החלטתי לא להתגרות בגורל יותר מדי ועשיתי "אחורה פנה" זריז, תוך שאני ממלמל לעצמי ש"גם הדרום יפה בעונה זו".

כביש הבקעה לכיוון יריחו מגלה את המתלים ובולמי הזעזועים במערומיהם – הרכב קופצני על כל סוג שיבוש ובכל מהירות, וגם כמה מאות קילוגרמים נוספים לא שיפרו את נימוסיו. המתלים מסרבים להתייחס למהמורות קטנות, ומוחים קשות על מפגש עם שיבושים גדולים יותר. כשמצאנו קטע אספלט סלול היטב ומפולס, שמנו לב שבידוד רעשי הרוח, הכביש והמנוע טוב מאוד, ותא הנוסעים נשאר שקט למדי גם במהירות גבוהה – ושקט בהרבה מהטנדרים שהשתתפו במבחן שהתפרסם בגיליון 349.

השבילים כאן יבשים ומוצקים יותר, אך עדיין התקדמות בהנעה אחורית בלבד היא עניין בעייתי – כמו אצל שאר חברי הקטגוריה – ועדיף לשלב להנעה כפולה. המתלים ממשיכים להציק גם בשטח, אבל לפחות שומרים את הגחון גבוה יחסית.
שטח טכני של ממש אין מה לתקוף עם הכלים הללו, בוודאי לא במצבם המקורי, אבל נאמן לחובה העיתונאית (וכי ניצן ביקש) אני בודק בכל זאת מה נכלל במעטפת הביצועים. הבדיקה מעלה שכל זמן שהשביל רחב ומהודק מספיק, ולא כולל אלמנטים טכניים מוגזמים, ובמגבלות זווית הגישה, הפורד דווקא בסדר.

זמן לסיכומים
"נוסחה מנצחת לא משנים" הוא כנראה המוטו של אנשי פורד. כבר אמרנו: זה הרכב הנמכר בארצות הברית כבר הרבה שנים. מתיחת הפנים לא ממש משנה את ה-350-F, רק מעדכנת אותו.

שינויי העיצוב זניחים, ולמרות שהשיפורים בתא הנוסעים מורגשים, הוא עדיין לא ברמה של התא של הסילברדו. אבל מה שבאמת ימנע ממנו להפוך לנמכר ביותר בקטגוריה גם בארץ הוא המחיר. 301,000 שקלים עולה גרסת המבחן, 273,000 שקלים מחיר גרסת הבסיס – וזה הרבה יותר מהמתחרה העיקרי – וזו בעיה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות