למרות התזמון, פורד גלאקסי החדש לא מוצג בתערוכת ניו-יורק המתקיימת בימים אלו. אחרי הכל, מדובר בדגם שמתוכנן ונבנה, מאז 1995, בידי האירופאים ועבור השוק האירופי. שני הדורות הראשונים היו, למעשה, פולקסווגן שאראן/סיאט אלהמברה. הדגם השלישי הוצג ב-2006 יחד עם כמעט-תאומו, ה-S-Max. לשניהם 7 מקומות ישיבה, אולם הגלאקסי מעט ארוך וגבוה יותר ומיניוואני באופיו, בעוד שה-S מחוטב יותר למראה ומוגדר כ-5+2 (כאשר השורה השלישית מיועדת בעיקר לילדים).

ובכן, אחרי תשע שנות שירות – הרבה מעל התקן השש-שנתי – הגיע הזמן להציג דגם חדש, תהיה הבמה אשר תהיה (בפורד הסתפקו בהודעה לעיתונות).

הדומה והשונה
מלפנים בולטת החזית א-לה אסטון מרטין, כמו בשאר דגמי פורד העכשוויים (וב- S-Max שחודש זה מכבר). הפנסים עדכניים בעיצובם וגם אלה שמאחור חודשו. והשאר? כאן כבר קשה למצוא שינוי בולט לעין. לפי התמונות ובכל הקשור לעיצוב, זה נראה כמו מתיחת פנים. וכן, המושג "all-new" מופיע 17 פעמים בהודעה לעיתונות; ולא, נתוני בסיס גלגלים וממדי מרכב לא נמסרו.
פורד גלאקסי החדש – מסע בין כוכבים 4
צילום: מנהל
כאז (2006) כן עתה (2015): הרצפה היא אותה אחת המשרתת את פורד מונדאו ו-S-Max; אז נקראהEUCD וכיום היא פיתוח שלה הנקרא "CD4" או C/D. השינוי הגדול ביחס לגלקסי הקודם הוא התקנת מתלה אחורי חדש לטובת ספיגת רעשים ובידוד עדיפים, בין השאר באמצעות יכולת תנועה בשני הצירים של הזרועות האחוריות. גם תחושת ההיגוי, מדווחת פורד, משופרת.
יחידות הכוח וההנעה
היצע המנועים, לא מפתיע, הוא מהארסנל המשרת גם את המונדיאו. הבסיסי מוגדש, בנפח 1.5 ליטר ומספק 160 כ"ס; השני מוכר: 2.0 ליטר מוגדש המייצר 240 כ"ס. למנוע הקטן מערכת בלימה רגנרטיבית, מערכת דימום/התנעה ותריס בקדמת המנוע לשיפור האווירודינמיות וקירור אופטימלי. היצע מנועי הדיזל כולל 2.0 ליטר בהספק 120-180 כ"ס – ואחד חדש, כפול מגדשים, המייצר 210 כ"ס ו-45.9 קג"מ. פורד לא פירטה ביחס לתיבות ההילוכים שישודכו למנועים אלו.
פורד גלאקסי החדש – מסע בין כוכבים 4
צילום: מנהל
ענייני פנים
סביבת הנהג חדשה לגמרי; זהה לזו של S-Max, דומה לזו של המונדיאו (בניכוי פתחי האוורור). במרכז הדשבורד נמצא מסך מגע "8 באמצעותו ניתן להשתמש במערכת ההפעלה Sync 2. כאופציה, ניתן יהיה לקבל לוח מחוונים דיגיטלי (במקום זה המסורתי) שיוצג על-גבי מסך צבעוני "10, כולל מנגנון כוונון בהירות אוטומטי.

מערך הבטיחות עודכן גם הוא וכולל כריות אוויר לכל יושבי הרכב (כולל שורה שנייה ושלישית!). מערכות הבטיחות כוללות עזר לחנייה, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים ועוד. לא נפקד מקומו של מנגנון הפתיחה האוטומטי החביב של דלת תא המטען, באמצעות הינף רגל.
פורד גלאקסי החדש – מסע בין כוכבים 4
צילום: מנהל
עניין נוסף ששווה תשומת לב הוא הסידור המחודש בתא הנוסעים. לצד הוספת תאי אחסון (20 ליטר, ברחבי חלל הנוסעים), הרצפה הונמכה – מה שמאפשר כניסה ויציאה טובים יותר (לכל שורות המושבים) לצד שיפור במרווחי הראש והכתפיים. כמו כן, נוספו מנגנון שליטה ייחודי המאפשר קיפול של שורות 2 ו-3 באמצעות לחיצת כפתור ולא פחות חשוב - בקרת אקלים מפוצלת גם ליושבי השורות האחוריות.

מערך היבוא
פורד גלאקסי החדש יגיע לישראל בסוף ספטמבר כשהוא מצויד במנוע 2.0 ליטר מוגדש. מחירים ואבזור – בהמשך.
פורד גלאקסי החדש – מסע בין כוכבים 4
צילום: מנהל