במסגרת תערוכת ניו-יורק נחשפה ספארק החדשה, דור רביעי למיני הקטנטנה של שברולט. בדגם החדש שינויים מהותיים לעומת קודמו: מנועים, תיבות הילוכים ומערכות בטיחות ובידור חדשות. עם זאת, הרצפה של הדגם הפורש, גמא 2, תשרת גם את החדש.

ולפרטים החלקיים בהרחבה
למרות שספארק הוצגה זה בתערוכת ניו יורק כדגם לייצור, חלק ניכר מהנתונים חסר, ושברולט לא פרסמה גם תמונות פנים של הרכב החדש. ממד גובה שהצטמק ב-4 ס"מ ובסיס גלגלים שהתארך (אין נתון רשמי) יוצרים מרכב שאמור להיראות דינמי יותר. הסבכה הקדמית הכפולה גדולה יותר מאשר בדגם הפורש, והפנסים שונים. מאחור, הפנסים גדולים ובולטים בהשוואה, ובצד מודגשים קווים מחודדים בניגוד למופע החלק של ספארק הנוכחית.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על שברולט ספארק חייג ל-3262* או לחץ כאן

שברולט ספארק החדשה נחשפה
צילום: מנהל

תא הנוסעים אמור להיות חדש גם הוא, אלא שתמונות, כאמור, לא פורסמו. בכל אופן, אנשי שברולט מצהירים על עיצוב חדש של סביבת הנהג וחומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים. שיפורים נוספים מתייחסים לבידוד רעשים, תנוחת נהיגה טובה יותר ומרחב פנים, למרות צמצום ממד הגובה.

במרכז הקונסולה המרכזית אמור להתמקם מסך "7 שישרת את מערכת MyLink בגרסתה החדשה. זו תציע גם שליטה על בקרת האקלים ומשדר Wi-Fi) באמצעות מסך 7" והממשק יהיה אינטואיטיבי, כמו בסמרטפון.

חשוב יותר: ספארק תוצע עם עשר כריות אוויר כסטנדרט – בהחלט חריג לטובה בסגמנט – ותציע גם מערכות בטיחות אקטיביות כמו התראה לפני התנגשות, בקרת סטייה מנתיב ומערכת לניטור שטחים מתים.

לענייננו
יחד עם זאת, החידוש החשוב ביותר – לשוק הישראלי, בכל אופן – הוא התווספות תיבה אוטומטית (רציפה) להיצע הגלובלי של הספארק. גם בדור היוצא הייתה אפשרות לתיבה אוטומטית, אולם זו יועדה בעיקר לשוק האמריקאי. אותה תיבה אוטומטית-רציפה תשודך למנוע 1.4 ליטר חדש (אך חסר טורבו) עם 98 כ"ס – במקום 1.2 ליטר 82 כ"ס. נתוני מומנט, זמינות הכוח וצריכת דלק משולבת טרם נמסרו.

שיווק שברולט ספארק החדשה בארה"ב יחל ברבע האחרון של 2015, ואילו לכאן היא תגיע בתחילת 2016.

שברולט ספארק החדשה נחשפה
צילום: מנהל