חודשים ספורים לאחרי שהושקה באירופה, מוצגת בישראל יונדאי i20 החדשה. מאז השקת הדור הראשון של הסופרמיני של יונדאי, נמכרו בארץ כ-33,000 יחידות של דגם זה, והוא הנמכר בסוגו בישראל. המשמעות של דגם זה עבור השוק המקומי והחשיבות שמייחס לו היבואן ברורות מאליהן.

המכונית החדשה המיוצרת בתורכיה גדלה ביחס לדגם הפורש; לבסיס הגלגלים נוספו 4.5 ס"מ (ל-257 ס"מ), לאורך 4 ס"מ (ל-403.5 ס"מ) והרוחב גדל ב-2 ס"מ (ל-173 ס"מ). רק הגובה הצטמצם ב-1.6 ס"מ כדי לשפר את האירודינמיות (0.30CD). ביונדאי מדווחים על תא מטען גדול (301 ל') וטוענים למרחב פנים הגדול בקבוצה. עוד מציינים שם כי הדגם קרוב בממדיו לאלה של תת משפחתיות.

צילום: מנהל

ה-i20 החדשה יוצאת לדרכה בישראל עם שני מנועים. הראשון מוכר: 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המייצר 84 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית; המהירות המרבית היא 170 קמ"ש וההאצה ל-100 קמ"ש נמשכת 13.1 ש'. השני חדש: הנפח מוכר, 1.4 ליטר, אך גוף המנוע קל יותר, וההספק כאן עומד על 100 כ"ס. למנוע זה משולבת תיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים. גרסה זו, שהינה החשובה בהיצע המקומי, רושמת 170 קמ"ש מרביים ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-13.2 ש'.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על יונדאי i20 חייג ל-3262* או לחץ כאן

צילום: מנהל

לדגם החדש שש כריות אוויר (עם חיישן לחץ שמאיץ את פתיחת כריות הצד) והתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים. סביבת הנהג מוצעת במספר צבעים לבחירה. יונדאי i20 תשווק בשלוש רמות גימור: אינסייט לגרסה הידנית במחיר 80,000 שקלים; אינספייר ופרמיום לגרסה האוטומטית שמחירן 105,000 ו-110,000 שקלים בהתאמה.

יונדאי i20 החדשה: מבחן דרכים (השקה)

צילום: מנהל

בגרסה האוטומטית כולל האבזור גם תפעול מההגה למערך השמע (עם בלוטות'). רמת הגימור פרמיום כוללת גם בקרת שיוט, חישוקים קלים וחיישני חניה.

הציפיות של היבואן מהמכונית החדשה הן כמובן גבוהות במיוחד. כמה גבוהות? ביונדאי ישראל מצפים למכור לא פחות מ-5000 יחידות עד סוף השנה.

צילום: מנהל