לפני כשבועיים סיפרנו לכם על הקונספט המרשים של קיה (ספורטספייס קונספט) שיוצג במסגרת תערוכת ז'נבה הקרובה. אבל הספורטספייס לא לבד, ובמקביל אליו תציג קיה מנוע טורבו חדש ותיבת הילוכים חדשה, ממש כפי שסיפרנו לכם לפני כמעט שנה.

מדובר במנוע טורבו-בנזין חדש מסדרת T-GDI בנפח 1.0 ליטר המפיק 120 כ"ס ו-17.3 קג"מ. המנוע כבר משרת את קיה פיקנטו בגרסתה הקוריאנית ('מורנינג'), אך את הופעתו הראשונה באירופה הוא יעשה תחת מכסה המנוע של קיה סיד. החדשה הנוספת היא תיבה דו-מצמדית (DCT בלשון קיה-יונדאי) חדשה בעלת שבעה יחסי העברה (שישה בדור הנוכחי של ה-DCT). לפי קיה, התיבה החדשה צפויה להביא לשיפור של 3-5% אחוזים בנתון התאוצה ל-100 קמ"ש וחשוב מכך: שיפור של 5-7% בנתון צריכת הדלק ביחס לתיבה הקודמת.
קיה סיד עוברת לטורבו? לא אצלנו
צילום: מנהל
בשלב ראשון תשולב התיבה החדשה למנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר (שעודכן אף הוא) ברמת גימור GT-ליין החדשה שמציעה הופעה ספורטיבית יותר בחוץ ובתא הנוסעים. מנגד, המנוע החדש יוצע בתחילת הדרך רק בשידוך לתיבה ידנית. מדובר בשני שילובים פחות פופולריים בארץ, ולכן הסיכוי שנראה את המנוע או התיבה החדשים עושים עלייה בזמן הקרוב קלוש למדי.
קיה סיד עוברת לטורבו? לא אצלנו
צילום: מנהל