פולקסווגן חשפה היום את הדור החמישי לקאדי, לקראת הצגתה בתערוכת ז'נבה בתחילת חודש מרץ. פולקסווגן מדווחת כי קאדי החדש יציע שיפור בעיצוב, בעידון תא הנוסעים ויחידות ההנעה. עם זאת, גולת הכותרת הן שלל מערכות בטיחות האקטיביות ש"יוצרות רף חדש בקטגוריה", לפי פולקסווגן.

השינוי העיצובי קל יחסית והחלק הקדמי מיישר קו עם דגמי המותג העכשוויים. התוצאה היא מראה מודרני יותר מלפנים עם חלקי כרום בסבכה הקדמית ואילו מהצד ומאחור העיצוב פשוט ותכליתי יותר - מדובר ברכב עבודה - אם כי עדכני מבעבר בזכות יחידות התאורה החדשות.
פולקסווגן קאדי חדש
צילום: מנהל
פולקסווגן מציגה: קאדי, דור חמישי

רמת האבזור שופרה ועיצוב סביבת הנהג עודכן, והוא דומה כעת לזה שבדגמים העכשוויים של פולקסווגן. פולקסווגן מדגישה כי הקאדי החדש יהיה מצויד במערך מרשים של מערכות בטיחות אקטיביות. בנוסף למערכות הבטיחות המקובלות, הקאדי יוצע עם מערכת בלימה אוטונומית למניעת תאונות בעיר (עד 30 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית (0-160 קמ"ש, המסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה), מערכת חנייה אוטומטית ואפילו מערכת לניטור ערנות הנהג שתמליץ על עצירה למנוחה אם תזהה שהנהג עייף. כולן תוספות מבורכות, והשאלה היא כמה מהן יהיו ציוד תקני, אם בכלל, ולא תוספת במחיר גבוה.
פולקסווגן קאדי חדש
צילום: מנהל
מגוון גדול של יחידות הנעה

הקאדי יוצע עם מבחן גדול של יחידות הנעה, חדשות או מעודכנות. היצע מנועי הדיזל מתבסס על גרסאות הספק שונות של מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.0 ל'. המנוע יוצע בהספקים שינועו בין 75 כ"ס (55 ק"ו) ל-150 כ"ס (110 ק"ו). בנוסף יוצעו שלושה מנועי בנזין (TSI), כאשר גרסת הבסיס היא 1.2 ל' טורבו עם הספק של 84 כ"ס (62 ק"ו). מעליה יוצע מנוע חדש בנפח 1.0 ל' המספק 102 כ"ס (75 ק"ו) והמנוע הבכיר יהיה 1.4 ל' טורבו המוכר שמספק 125 כ"ס (92 ק"ו).
הקאדי החדש צפוי להגיע לכבישי אירופה כבר בחודש יוני הקרוב, ולישראל ברבעון האחרון של שנת 2015.
פולקסווגן קאדי חדש
צילום: מנהל