הוותיקים שבינינו זוכרים את קרלוס סיינז בטויוטה סליקה, מוביל את טבלת אליפות הנהגים של ה-WRC אי אז בשנת 1994, ומשאיר למתחריו בעיקר אבק. זו הייתה עונת האליפות השנייה של טויוטה בסבב העולמי של אליפות הראלי, אחרי שהצליחה לשבור את שלטון הברזל של לנצ'יה בתואר ב-93, והפכה ליצרן היפני הראשון בהיסטוריה שזוכה באליפות היצרנים. חמש שנים מאוחר יותר הם שחזרו את ההישג – אך פרשו מהזירה בשנה שלאחר מכן. עם שלושה תארי אליפות יצרנים, ממוקמת טויוטה במקום השלישי בדרוג היצרנים של כל הזמנים באליפות.

כך שההודעה של טויוטה, על כוונה לחזור אל הסבב בשנת 2017, בהחלט מעניינת, ונראה שההתרגשות רבה גם אצל היצרנית. יושיאקי קינשיטה, מבכירי טויוטה והאחראי על חטיבת הספורט של החברה, צוטט בהדועה לעיתונות אומר "זה כבוד גדול להביא את טויוטה חזרה לאליפות העולם בראלי, לצד המשך השתתפותנו באליפות הסיבולת העולמית".
טויוטה חוזרת אל זירת ה-WRC
צילום: מנהל

מספרים חביבי, מספרים
הרכב שייצג את טויוטה באליפות העולמית הוא היאריס – אולי לא הרכב הראשון שהיינו חושבים עליו בהקשרים ספורטיביים, אבל גם שאר הקבוצות בסבב משתמשות במכוניות סופרמיני כבסיס למכונית המרוץ (למשל פולקסווגן עם הפולו WRC, ששולטת בזירה בשנים האחרונות).

בכל מקרה, היאריס בגרסת הראלי תהיה כמובן שונה מאוד מזו שאפשר לקנות בארץ. היא תצויד במנוע 1.6 ליטר, טורבו בנזין, שבעזרת לחץ גדישה של עד 2.5 באר יפיק כ-300 כ"ס וכמעט 43 קג"מ. הזרקת הדלק הינה ישירה, ואילו מנתק ההצתה יתערב רק ב-8,500 סל"ד. כל זה ישודך לתיבת הילוכים סינקוונסיאלית בת שישה הילוכים, שתוריד את הכח – כמובן – אל כל ארבעת הגלגלים. החישוקים יהיו בקוטר "18 ורוחב "8 במרוצי האספלט, ובקוטר "15 ורוחב "7 במרוצי העפר. הבלמים יהיו בקוטר 355 מ"מ או 300 מ"מ בהתאמה. אורכה של המכונית יהיה 3.91 מ' ורוחבה 1.82 מ'.
טויוטה חוזרת אל זירת ה-WRC
צילום: מנהל