שנת 2015 בפתח ואיתה צפוי לנו העדכון השנתי בנוסחת מס הירוק. לפי ההערכות, עדכון זה צפוי להביא לעליית מחירן של מכוניות חדשות.
הראשונה לפרסם מחירון מעודכן ל-2015 היא יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל. החדשות הטובות: למרות החששות, מרבית הדגמים שומרים על מחירם, כאשר משפחת פריוס מוזלת בשיעור של 3000-5100 שקלים בהתאם לדגם; מחיר פריוס רגילה יעמוד על 149,900 שקל לעומת 155,000 שקל עד עתה.
לעומת זאת, טויוטה קורולה המשפחתית תתייקר בשיעור של 1000 שקל בכל הגרסאות. העלייה במחיר נובעת מתוספת מס בשווי 2700 שקלים עקב עלייתה במדרגת זיהום (מ-3 ל-4 בגרסה האוטומטית, מ-4 ל-5 בידנית). כאמור, מלבד הקורולה והפריוס לא נרשמו תנודות נוספות במחירון, למרות שחלק גדול מהמכוניות עלו במדרגות המס הירוק.
לכבוד 2015: טויוטה קורולה מתייקרת, בקצת
צילום: מנהל
מחיר הפריוס ההיברידית ירד
סימן לבאות?
לאור עליית המחירים המתונה של הקורולה לא נופתע אם בתחילת השנה נראה יבואנים נוספים שבוחרים להעלות את מחירן של המשפחתיות בשיעור קל, וסביר להניח שחלקם יבחרו לספוג חלק מההתייקרות.

בשלב זה ניתן לשער כי נראה עליית מחירים מתונה. סימן השאלה הגדול מרחף דווקא מעל לקטגוריית המיני, שם כל תנודה במחיר מקבלת משקל משמעותי יותר.

להצבעה בתחרות 'אוטו השנה 2015' לחץ כאן

בכל מקרה, השורה התחתונה ברורה: המכוניות ממשיכות להתייקר, ממש כפי שנרשם לפני שנה (גם אז בשיעור קל) – למרות הצהרותיו של השר הממונה על תחום הרכב בישראל.
לכבוד 2015: טויוטה קורולה מתייקרת, בקצת
צילום: מנהל
מה עם מחירי הקטנות?