אודי הכריזה על הגרסה הלוהטת ביותר של אודי A3. כמו בעבר, גם כאן היא מוצגת במרכב ספורטבק מוארך: חמש דלתות, מעין "סטיישן" ושימושיות עדיפה. כמו בכל הגרסאות החזקות של אודי, גם כאן ההנעה כפולה.

בכל הקשור להופעה, אי אפשר להתבלבל. הפגוש הקדמי וצמד הפתחים הגדול מבהירים כבר במבט ראשון במה מדובר, והכיתוב "קוואטרו" מתחת לסבכה הקדמית מדגיש את המסר. וגם מאחור: פגוש אגרסיבי יותר, דיפיוזר ושני מפלטים, וגם כאן מתנוסס סמל RS בצדה של דלת תא המטען, לאלו שעדיין לא בטוחים. חדי העין יבחינו בוודאי כי המרכב הונמך ב-25 מ"מ.
צילום: מנהל
ברור שלא מדובר ב"סתם" אודי A3, גם לא S...

סביבת הנהג מהודרת, כמובן, אך ההופעה מאופקת עם נגיעות סיבי פחמן ואלקנטרה.

העיקר
הסיפור הגדול כאן הוא המנוע. 2.5 ליטר, 5 צילינדרים (כמיטב המסורת באודי, עוד משנות השמונים), מגדש טורבו – ולא פחות מ-362 כ"ס (270 קילוואט) ו-47.4 קג"מ הזמינים מ-1625 עד 5500 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת לא יותר מאשר 4.3 שניות והמהירות המרבית, לאחר הסרת ההגבלה (אופציה), היא 280 קמ"ש. אודי טוענת כי בשני מרכיבי ביצועים אלה RS3 היא הטובה בקטגוריה. התיבה היא אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה, כאמור, היא קוואטרו.

על התאוטה אחראים בלמים גדולי קוטר (370 מ"מ מלפנים ו-310 מ"מ מאחור), וניתן, בתוספת תשלום, לצייד את RS3 גם בבלמים קרמיים.
צילום: מנהל