קטגוריה: מיקרווואן
גרסה: 1.2 ליטר מגדש-על, תיבה רציפה, Acenta
מתחרות: אופל מריבה, טויוטה ספייס ורסו, סיטרואן C3 פיקאסו
מחיר גרסה נבחנת: 109,900 שקלים
עיצוב ונראות
מיניוואן קטן לא יכול להיראות טוב, נכון? לא נכון. ניסאן נוט הוא מיקרוואן נאה למדי. החרטום מלא הבעה, קו החלונות מחודד והגג מצליח להציג קימורים, ולא להראות כמו סתם קופסת נעליים. אנחנו אהבנו אותו מאוד. מכל זווית.
פנים הרכב
עיצוב הפנים של הנוט שואב השראה מהמיקרה, ומשופע במוטיבים עגולים: לוח המחוונים כולל שלושה עיגולים ראשיים; כפתורי בקרת האקלים מרכיבים מעגל סביב מסך תצוגה עגול, אפילו ידיות הדלתות עגלגלות. סה"כ התוצאה נאה ומודרנית. את החומרים אהבנו פחות – הם קשים ופשוטים, ואיכות ההרכבה לא אחידה. מה שיש כאן ובשפע הוא מקום. מלפנים יש מקום לאנשים בוגרים מכל גודל. גם מאחור המצב דומה, עם מרווח אדיר לברכיים וכפות הרגליים ומרווח נאה גם לראש, אבל קצת פחות לכתפיים. בסופו של יום, זו מכונית צרה למדי, מה שאומר שהיא תהיה פחות נוחה לשלושה מבוגרים מאחור. תא המטען סביר בנפחו למכונית במימדים האלו. שפת הטעינה רחבה אך קצת גבוהה.
ניסאן נוט: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
מיקרוואן נאה, החרטום מלא הבעה

המכונית הנבחנת הייתה מאובזרת למדי, עם חישוקים קלים, בקרת אקלים, בלוטות', חיבור USB ועוד. מערכת המולטימדיה, בהתקנה מקומית, כוללת מערכת ניווט והיא תוספת שמחירה 4900 שקל. המערכת פוגעת בעיצוב המקורי והיא מאוד לא אינטואיטיבית לתפעול. לחיוב נציין את העובדה שניתן לשלוט בה דרך הכפתורים של המערכת המקורית מגלגל ההגה.

נוחות
נוחות הנסיעה בינונית. בתוך העיר, על כבישים משובשים יותר ופחות, לא מצליחה הנוט לבודד את תא הנוסעים ומעבירה אליו רעידות ורעשים. על מהמורות בעלות שפה חדה היא מעבירה חבטה של ממש אל התא. כשהמהירות עולה המצב משתפר במעט, אבל עדיין יש לא מעט תנועה של הגוף ורעד ורחש בלתי פוסק. המושבים מלפנים לא מציעים תמיכה מספקת לגב התחתון והתגלו כלא נוחים בנסיעה ארוכה, ואלו מאחור שטוחים לחלוטין ולא מציעים שום סוג של נוחות או תמיכה למבוגרים. תנוחת הנהיגה טובה, אבל חבל שההגה מתכוונן רק לגובה, ולחלק מהבוחנים הוא קצת קרוב מדי.
ניסאן נוט: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
ניסאן פיצחה את הנוסחה?
התנהגות ובטיחות
על כביש מושלם הנוט מתנהגת כפי שצפוי ממכונית קטנה ומודרנית: בטוחה מאוד וניטראלית עד למגבלות. על כביש משובש או גלי לא מצליחים מתלי הנוט לשמור על ריסון טוב למרכב. עיקר הבעיה נוצרת בגלל קורת המתח מאחור, והתוצאה לא נעימה ולא משרה ביטחון. גם ההגה הקל והלא מדויק לא תורם כאן. פעולת הבלמים מצוינת – הדרגתית וחזקה.

במבחן הריסוק של יורו NCAP קיבלה הנוט הנוכחית ציון של ארבעה כוכבים, אם כי מה שמנע ממנה את הכוכב החמישי הוא חוסר של 2% בלבד בציון ההגנה על הולכי רגל. הנוט מגיעה לישראל עם שש כריות.

מנוע וביצועים
הנוט מגיעה אלינו עם יחידת הנעה אחת – מנוע משולש צילנדרים בנפח 1198 סמ"ק עם מגדש-על. 98 כוחות הסוס שמייצר הסידור הזה עוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה. התוצאה היא ביצועים ממוצעים, אך ביצוע לא מעודן בשל מנוע מחוספס שלא חובב סל"ד גבוה. בנסיעה רגועה, בעיקר בתוך העיר, זה מפריע פחות ובדרך כלל מערכת ההנעה תהיה "שקופה" מבחינת הנהג למעט צליל מעט עסוק מכיוון המנוע. תגובת הדוושה מעט אלסטית ובלימת המנוע מינימאלית – שני מאפיינים מוכרים של תיבות רציפות.
ניסאן נוט: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
הנוט מציע מנוע ייחודי בעל צריכת דלק נמוכה, אך הוא מעט מחוספס
מחוץ לעיר, בעיקר בעליות או בעקיפה, התיבה ממקמת את המנוע בסל"ד גבוה, והוא מוחה על כך ברעש גדול ובתחושה מאומצת ולא נעימה. בשיוט נינוח במהירות חוקית יחידת ההנעה שקטה וגם רעשי הכביש מבודדים היטב, מבליטים את העובדה ששיכוך רעשי הרוח לא מצטיין, וזה יכול להציק. היתרון הגדול של יחידת ההנעה הזו מתגלה ליד משאבת הדלק. בימי המבחן הקשים והמגוונים רשמה הנוט צריכת דלק מצוינת של 12.3 ק"מ לליטר.

תמורה
ניסאן נוט משלבת בין מרווח טוב וצריכת דלק נמוכה ליחידת הנעה לא מעודנת, נוחות לקויה (הן בגלל פעולת המתלים והן בגלל מבנה המושבים) וחומרים פשוטים. כאשר במחיר דומה מוצעות מכוניות כמו אופל מריבה או שברולט קרוז – מתקבלת בעיית תמורה.

ציון: 3 מתוך 5
ניסאן נוט: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו