הכירו את הגרסה החדשה של מיני ג'ון קופר וורקס (JCW), הגרסה הספורטיבית ביותר בהיצע של המיני החדשה (לפחות עד שתוצג, אם בכלל, גרסת GP2). עד היום, מי שרצה גרסה ספורטיבית של המיני הנוכחית, נאלץ להסתפק בגרסת ה-S של הדגם, עם מנוע ה-2.0 ל' טורבו שמספק 192 כ"ס.
הוורקס, שכרגע מוצעת רק בגרסת ה-3 דלתות של הדגם, מתבססת על אותו המנוע. אבל כאן, בעזרת מגדש טורבו חדש ושינויים נוספים, מתקבל הספק של 231 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ונתונים אלה משקפים שיפור משמעותי של 39 כ"ס ו-4.1 קג"מ לעומת אותה S. הדור החדש רושם גם שיפור בהשוואה לגרסת וורקס של הדור הקודם, שהסתפקה במנוע 1.6 ל' מוגדש, ובהשוואה אליו מתהדר
הדגם החדש בעלייה של 10% בהספק ו-23% במומנט. אנחנו לעומת זאת תהינו האם העובדה שנתון ההספק זהה לחלוטין לזה של אודי S1 היא מקרה או טעות.
המיני החזקה ביותר
צילום: מנהל

המנוע משודך לתיבה ידנית או אוטומטית, בשני המקרים עם שישה הילוכים. הביצועים טובים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות בגרסה הידנית ו-2 עשיריות השנייה פחות בגרסה האוטומטית. המהירות המרבית בשני הדגמים זהה ועומדת על 246 קמ"ש.

יחד עם השיפור המשמעותי בהספק, בוצעו שינויים מכניים רבים. הרשימה נפתחת עם מערכת פליטה שונה שלפי אנשי מיני תספק צליל נאה במיוחד (לא ציפינו להצהרה אחרת), ממשיך לעדכון במתלים, מערכת בלמים מבית ברמבו, הגה אלקטרו-הידראולי שעודכן גם הוא ולסיום גם נעילת דיפרנציאל חשמלית. בנוסף, נמצאים ברשימה, כאופציה, בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית. בזכות הרשימה הנאה הזו, מיני טוענת שהוורקס תספק שפע של הנאה לאוחז בהגה, עם יכולת דינמית גבוהה. בהתחשב בהיסטוריה של גרסאות JCW, יש סיבה לא רעה להאמין להצהרות החברה.

המיני החזקה ביותר
צילום: מנהל
כמובן שהשינויים הם לא רק מכאניים. הוורקס מתהדרת, מעבר לשפע תגי JCE מלפנים מאחור ומהצד, גם בפגושים שונים, חישוקים ייחודים במידה של "17, כאשר חישוקי "18 יוצעו כאופציה. בנוסף תמצאו פנסי לד כסטנדרט (אופציה יקרה במיני הרגילה), ספוילר אחורי מגודל והתוצאה הסופית בהחלט נאה וקרבית למראה. תא הנוסעים זכה למושבי ספורט, ובעיקר שפע בלתי נגמר של תגי JCW אותם תמצאו בספי הדלתות, במושבים, בהגה, בלוח המחוונים ועוד. כמובן שיש גם שפע של אופציות בתשלום כמו תצוגה עילית, אותם חישוקי "18, פסים במכסה המנוע, בקרת שיוט אקטיבית, התרעת התנגשות, גג שמש ועוד.

הדגם החדש צפוי להיות מוצג בתערוכת דטרויט בינואר וניתן לשער שהוא יוצע למכירה גם אצלנו, מיועד למעטים שיהיו מוכנים לשלם את תג המחיר שיוצמד אליו.