"אנחנו ניצבים בתחילתה של תוכנית גידול משמעותית", אומר יו פאבר, מנכ"ל אינפיניטי מערב אירופה, האיש שאחראי למעשה לכל מכירות אינפיניטי באירופה (למעט רוסיה ואוקראינה). "המטרה שלנו היא למכור יותר מ-500,000 מכוניות בעולם עד 2020, זאת לעומת 200,000 מכוניות שנמכור ב-2014; באירופה אנחנו רוצים לעבור את רף ה-50,000 מכוניות, לעומת כ-7000 שימכרו השנה, והפוטנציאל שלנו הוא להרבה יותר. בישראל הכוונה שלנו היא למכור יותר מ-500 מכוניות בשנה תוך זמן לא רב, ואולי אפילו להגיע ל-1000, ואני חושב שזה אפשרי. ישראל היא שוק חשוב עבורנו, כי הוא יותר פתוח. זו המדינה היחידה במסגרת אינפיניטי-אירופה שמקבלת את אינפיניטי QX60, כי אנחנו מאמינים שיש כאן ביקוש לכלי כזה."

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל דגמי אינפיניטי חייג ל-3262* או לחץ כאן

"המותג שלנו צעיר",מסביר פאבר בקולו השקט והרגוע את המספרים הנמוכים בשנים האחרונות באירופה. "הוא נולד לפני 29 שנים ורק ב-2008 הגיע לאירופה. הגענו עם דגמים שתוכננו לארצות-הברית; היה להם עיצוב מאוד יפה, כמו למשל ה-FX, אבל המנועים לא התאימו לאירופה. אבל הגידול המתוכנן במכירות יבוא מאירופה ומסין, ובאירופה הוא יגיע קודם כל ממוצרים שיפותחו במיוחד לשוק הזה ויתאימו לו.

לנו מותר להסתכן / ראיון עם ראש אינפיניטי אירופה
צילום: מנהל
ישראל היא היחידה במסגרת אינפיניטי-אירופה שמקבלת את QX60
"אנחנו יודעים שתחום הקרוסאובר גדל באירופה, ועם ה-Q30 נביא רכב שעומד בדרישות פלח השוק הזה, אבל יציע משהו יותר אישי. זה יהיה כלי שמתאים לדרישות הפרקטיות של הלקוח, אבל יהיה יותר אמוציונלי מהמתחרים. עד עכשיו, היו חסרים במכוניות שלנו מרכיבים רציונליים החשובים לקהל האירופאי, כמו צריכת דלק. מכונית התצוגה שהיוותה קדימון לדגם נחשפה לפני שנה, והוא יגיע לשוק תוך שנה. העיצוב החיצוני דומה מאוד לזה של הדגם הסדרתי, אבל אנשים שראו את הדגם אומרים שהגרסה הסופית יפה יותר. בקליניקות שערכנו ללקוחות פוטנציאלים, בהן הוצגה המכונית לצד דגמים של המתחרים, הם אמרו שיש לנו מוצר מנצח".
לנו מותר להסתכן / ראיון עם ראש אינפיניטי אירופה
צילום: מנהל
אינפיניטי Q30. גרסת הייצור תוצג בקרוב
לפאבר אין ספק באשר לעוצמתה של התחרות הגרמנית, אבל הוא מאמין שיש גם יתרון בממדים הקטנים של אינפיניטי, ומשוכנע שהיתרון הבולט של המותג הוא בעיצוב. "לגרמנים יש מוצרים מצוינים, אבל יש הבדל מהותי בינינו לבינם. יש להם המון לקוחות והנאמנות שלהם חשובה אמוד ליצרנים, ולכן הם לא משנים מהותית את העיצוב כדי לא לפגוע בלקוחות הנוכחיים שלהם. הם לא יכולים לקחת סיכונים, אבל אנחנו קטנים, ולכן אנחנו כן יכולים לשנות ולקחת סיכונים".

לפאבר אין גם ספק לגבי חשיבות מכונית התצוגה שנחשפה בפאריז. "ה-Q80 שהצגנו בפריז היא אבן דרך בהתפתחות שלנו. כל המכוניות שיוצגו בחמש השנים הקרובות ישאבו ממנה פרטים ואווירה. זה אומר עיצוב הפנים האסימטרי, החיבור העילי בין הפנסים לשבכה ושתי הקשתות שעל החרטום. למעשה, בהתחלה קראנו למכונית הזו 'סימבול' כי היא כל כך מסמלת את העתיד שלנו".
לנו מותר להסתכן / ראיון עם ראש אינפיניטי אירופה
צילום: מנהל