מרבית דגמי ב.מ.וו של השנים האחרונות מצוידים במתלים רכים. זה מתכון מצוין לנסיעה נוחה, אבל כזה שגורם לאותם דגמים לאבד לפעמים את הצפון בנהיגה דינמית. מקום בו יש לבעיה זו ביטוי הוא, למשל, כביש 90, בקטע שצמוד לים המלח; זוהי רצועת אספלט מפותלת הכוללת שפע שינויי גובה ובעיקר "מתהדרת" בסלילה משופעת גלים ולא איכותית באופן כללי.
סדרה 3 סגרה שם מתלים בחוסר אונים בעוד קאדילק ATS ברחה קדימה, וסדרה 1 התנדנדה היכן שוולוו, מרצדס ואודי שמרו על פאסון. ואם מוסיפים לכך באמפ–סטיר מורגש, מקבלים רמת ביטחון והנאה שלא תואמת את תדמית גריל הכליות. לכן, M Sport Pack שכוללת מתלים מוקשחים, עוררה בנו סקרנות מהרגע הראשון. וכאשר אותה חבילה, שמחירה 20-30 אלף שקל, מוצעת בחינם, הסקרנות אף גוברת. זוהי סיבה חשובה והזדמנות מצוינת לבדוק האם מדובר באס בשרוול, או במתנה שעדיף לוותר עליה.

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי ב.מ.וו חייג ל-3262* או לחץ כאן

M-Pack
במבחן הזה לא תמצאו מילה על איכות החומרים, על המרווח מאחור, או על גודל תא המטען. את המידע הזה תוכלו למצוא במפגשים קודמים שלנו עם סדרה 3 (גיליונות 325, 329) או עם סדרה 1 (גיליונות 314, 329). אנחנו כאן כדי לבדוק את M.
החבילה דומה בשתי המכוניות: חישוקי "17 בסדרה 1 ו–"18 ב–3, פגושים קדמיים ואחוריים אגרסיביים יותר וחצאיות צד, תגי M בפנים ובעיקר בחוץ, מושבי M מאלקנטרה עם כוונון חשמלי לרוחב מסעד הגב. אותנו, כבר אמרנו, מעניינים בעיקר מתלי M ספורט שכלולים בחבילה.

צילום: שחר אלגזי

בכל הקשור לעיצוב, ערכת האבזור עושה את העבודה בשתי המכוניות. היא גורמת אפילו ל–316 הבסיסית להיראות נהדר ולמשוך תשומת לב. שכן שלי אפילו טרח להגיד ש"הרסתי לו את הבריאות" עם ה-M3 שחנתה אצלי אתמול... למעשה רק פנסי קסנון (שמגיעים בגרסה המאובזרת יותר) חסרו להשלמת אפקט הגעה אולטימטיבי.

ה–1 התייצבה בגרסה מאובזרת (Luxury) של 118, שכוללת פנסי קסנון ולד, ועם אותה ערכת M והחלונות הכהים קל לטעות ולחשוב שמדובר ב–135M, וזה טוב.

גם האפקט בתא הנוסעים דומה למדי בשתי המכוניות. המושבים נראים טוב (והיו שהעדיפו את הריפוד דמוי העור בגרסה הרגילה של ה–3) אבל הריפוד בדלת כבר לא היה לטעמם של כולם. המושבים בעלי שפע כוונונים, אבל מרבית הבוחנים נתנו להם ציון "בסדר" בלבד, ואיכשהו לא מצאו נקודה במהלך הכוונון שתהיה בדיוק נכונה. הבוחנים הרחבים יותר התלוננו שהמושבים צרים מדי, ואפשר להניח שהמושבים, אם רק יכלו, היו מגישים תלונה דומה לגבי גודל הבוחנים... סמלי M המפוזרים בתא עוזרים לחלום, וכך גם הפס הכחול במרכז הדשבורד (ב–3 בלבד).

ניסיון ראשון
אבל אנחנו כאן בשביל המתלים, וה–1 תחילה. אותה בעיה של ריסון התגלתה ב-116, וה–118 שקיבלנו הרי חזקה משמעותית ממנה: 170 מול 136 כ"ס. והנה, עם הספק גבוה בהרבה, אבל עם אותם מתלי M, ההתנהלות הייתה שונה לגמרי. השיפור הגדול הורגש בריסון הגוף, והיכן ש–1 הרגילה התנדנדה, סגרה מתלים בזעם, ובאופן כללי הפגינה שהיא לא מרוצה, זו עם חבילת M שמרה על שליטה מלאה בעניינים, זאת למרות ששיכוך ההחזרה היה מעט מהיר מדי. השיפור במתלים הדגיש את חולשת ההגה - קל מדי ולא הכי מדויק.

צילום: שחר אלגזי

אולם הריסון העדיף מגיע עם פגיעה מורגשת בנוחות, בעיקר בעיר שם מתקבלת תחושה "עסוקה" מדי, ושיבושים בינוניים ומעלה לא מתקבלים בשמחה. אפשר לחיות עם זה, אבל אם הצד הדינמי של הנהיגה לא מעניין אתכם, לא בטוח שתרצו לשלם את המחיר.
אבל נהג שרוצה יכולת דינמית עדיפה מה-1 שלו, יקבל כאן מכלול טוב מאוד, עם יתרון ביכולת הגדול מהפגיעה בנוחות. היא מהנה יותר, היכולת טובה יותר וקל יותר לשלוט בהיגוי יתר (ועם המנוע הזה יש גם מספיק כוח).

לספור עד 3
רצינו לקבל 328 עם חבילת M. אבל מצאנו את עצמנו עם 316, ש–136 כוחות הסוס שלה מפתיעים לטובה ביום–יום. נתחיל מהסוף, ברשותכם, עם קביעה חד משמעית. המתלים בסדרה 3 עם חבילת M הם מעולים.
אם היה מתקשר מהנדס המתלים ומבקש הערות לשיפור, היינו מתקשים למצוא כאלו. הפגיעה במטרה מושלמת - ה–3 נשארה מכונית נוחה, אפילו נוחה מאוד (גם אם מעט פחות מרחפת מהגרסאות הרגילות), והשיפור ביכולת הדינמית דרמטי. היא זזה משמעותית פחות על גלים בכביש המהיר, והריסון הטוב תורם רבות לביטחון בקצב גבוה. נראה שגם ההגה מרוויח מהאיפוק שמפגינים המתלים (ובכל מקרה עדיף משמעותית על זה שבסדרה 1).
ה–Turn in מרשים ועם המתלים האלו המנוע מרגיש קטן על השלדה בשתי מידות, בעיקר בעליות מהירות כמו זו שמחברת את סדום לערד. אגב באופן מוזר, הבלמים היו מעט חלשים יותר מהזכור לנו. ה–3 מעניקה תחושה שלמה יותר עם חבילת המתלים הזו, והפשרה בה טובה יותר מאשר ב–1. השיפור כל כך משמעותי, שהיינו ממליצים עליה גם אם לא הייתה בחינם - ונראה לנו שבגרסאות החזקות ההמלצה הזו תקבל משנה תוקף. והערה קטנה: כחלק מחבילה ספורטיבית באופייה ציפינו לפגוש, בשתי המכוניות, גם פיקוד ידני על ההילוכים מאזור ההגה, וחסרונו הורגש.

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי ב.מ.וו חייג ל-3262* או לחץ כאן

בחירות
חבילת M היא תוספת מבורכת לנהג הדינמי בסדרה 1 ובסדרה 3 גם לנהג הממוצע. גם העיצוב המוחצן יותר בוודאי יקסום לרבים. ב–1 אולי יש מקום ללבטים, בעיקר למי שמבלה יותר בערים מאשר בנס–הרים. ב–3 העסק כבר הרבה יותר פשוט - לכו על זה. היא נראית טוב יותר, וכיול המתלים נכון ומאוזן יותר. בהתחשב בזה שה–3 היא מכונית מעולה גם כך, הרי שמדובר בחבילה קורצת מאוד.
צילום: שחר אלגזי