סיפרנו על כך עוד בהשקת ה-Q50 בארץ בתחילת השנה ועכשיו זה קורה. אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן, מתחילה ביבוא גרסת ה-2.0 ליטר (טורבו) החדשה והזולה משמעותית של מכונית הסדאן החשובה עבורה – אינפיניטי Q50. המחיר, החל מ-239,000 שקלים, הוא הזול ביותר בהיצע של המותג ובאופן משמעותי.

עד כה נמכרה ה-Q50 במחיר התחלתי של 359,000 שקלים לגרסה ההיברידית החזקה, מה שמנע ממנה להתחרות בגרסאות הבסיס של המתחרות העיקריות שלה. המהלך מצטרף לשורה של חידושים שביצע המותג בארץ, כאשר בסוכנות המקומית כבר מתכוננים להגעת ה-QX60 – רכב פנאי גדול שמצפים לו בשלוחה המקומית.
אינפיניטי Q50 מחממת את הזירה
צילום: מנהל
אינפיניטי Q50. גרסת ה-2.0 ליטר הפכה למכונית הזולה בהיצע של אינפיניטי
כמו שסיפרנו בעבר, מקור מנוע ה-2.0 ליטר הוא במרצדס והגעתו לאינפינטי משקפת את שיתוף הפעולה הגדל והולך בין שתי היצרניות, שאחד משיאיו יהיה ה-Q30 שמבוססת על המרצדס A. המנוע המוגדש מייצר 211 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים עם שבעה יחסי העברה. נתוני הביצועים טובים למדי: האצה למאה קמ"ש ב-7.2 שניות ומהירות מרבית של 245 קמ"ש.
כמו האחות היקרה, גם בגרסת זו ה-Q50 תוצע עם שפע אבזור ומערכות בטיחותיות הכוללות התראה על תאונת חזית (עם יכולת לראות שתי מכוניות קדימה) עם אפשרות בלימה עצמאית גם בנסיעה לאחור. עם זאת רק הגרסה היקרה יותר תכלול את ההיגוי האלקטרוני (ללא חיבור מכאני, אלא במקרה של תקלה), שיכול לשנות את מאפייני נהיגוי ויחס העברה וכולל גם את המערכת נגד סטייה מהנתיב עם יכולת תיקון. כמו בעבר כך גם הגרסה החדשה של אינפיניטי Q50 תוצע ברמת 'פרימיום' ו'ספורט' (חישוקי 19 אינץ' לאחרונה).
רוצים לדעת עוד על אינפיניטי?