רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, סיפר בהשקת היאריס המחודשת על כך שטויוטה מצפה לשבור את שיא המכירות שלה בשנת 2014. בסוף השבוע האחרון מסרה טויוטה את המכונית ה-20,000 שלה השנה ודנאי מעריך שעד לסוף 2014 היא תמכור 26,000 מכוניות לעומת 23,000 ב-2013 ו-20,000 ב-2012. "הצמיחה הגדולה שלנו נובעת משלושה גורמים מרכזיים" הוא מספר "הראשונה זו הצלחת טויוטה קורולה החדשה (שהפכה בפער ניכר למכונית הנמכרת ביותר בישראל) אבל הוספנו עליה שני גורמים.
הראשון הוא הצד ההיברידי שהגיע לכמעט 17 אחוזים מכלל המכירות שלנו או שליש מהמכוניות שאנו מוכרים ללקוחות הפרטיים. דבר שלישי זה המכוניות הקטנות. עד הדור השלישי של היאריס השיא שלנו בתחום היה 1,300 מכוניות. כעת ואנחנו מדברים כעת על קצב של 4,000. וכשתחזור האייגו ועם הספייס-וורסו המחודש נוכל להגיע לאיזור ה-6,000 קטנות".
צילום: מנהל
מימין לשמאל, אלי שאולי ורן דנאי
ומתי באמת תנחת טויוטה אייגו החדשה? לפחות כרגע נראה שהיא תצא לדרך בתחילת 2015 ולא תהיה מהזולות שבקטגוריה. בטויוטה מדברים על מיצוב שונה של המכונית ומעריכים שבגלל הביקוש באירופה היא לא תהיה זולה ולא תוכל להיות שחקן משמעותי בפלח הזה בשלב הראשון.

והשוק
דנאי צופה ששנת 2014 תסתיים עם מכירות של 240,000 כלים, שזהו שיא חדש עבור שוק הרכב הישראלי. חלק מכך שייך גם להגעה של מבחר דגמים גדול השנה, בהם כאלה שמכוונים למסת המכירות. עם זאת לפי ירידת המכירות בחודשי הקיץ הוא מאמין שאבדו מכירות של 5,000-6,000 מכוניות."עד יוני" הוא מספר "חווינו צמיחה מאוד יפה בשוק הרכב הישראלי אבל מבצע צוק איתן הביא לירידה ביולי ובאוגוסט" חלק מהירידה לדעתו שייך לחברות ההשכרה שאבדו לקוחות בחודשים אלה. עם זאת ב-2015 הוא מצפה לירידה מסוימת במכירות לאיזור ה-220,000 מכוניות הן בגלל סבב הרכישות התלת שנתי של חברות הליסינג שמתגבר בשנים 2011 ו-2014 והן בגלל שההאטה הכלכלית תיתן את אותותיה. "גם אירופה מתחילה להתחזק ויש פחות עודפים שזורמים לכיוון השוק שלנו. אנחנו מרגישים זאת אצלנו. ביאריס יש לנו מחסור, באוריס סטיישן אנחנו מכורים עד סוף השנה, ובלנד-קרוזר שנמכר היטב יש לנו המתנה של שלושה חודשים".

עם זאת לגבי העתיד הרחוק יותר דנאי מאוד אופטימי "אני מאמין שבעשור הקרוב שוק הרכב הישראלי יישק לרף ה-300,000 כלים בשנה".