זו השנה השנייה שמתקיים אירוע מוטורי מהגדולים בארצנו בעיר חדרה. למה בחדרה? למה לא. מסעדת זינגרס הסכימו לארח את האירוע בשנה שעברה ("ישראלי על הבר" היה שמו), וחברי פיברקלאב, העומדים מאחורי הפקת האירוע, שמרו להם אמונים. ואם נהיה כנים, לא יזיק שמשהו יזוז בחדרה (מה חבל ששום גורם מהעירייה לא תרם מזמנו לעזור, להפיק, בטח שלא עזרה כספית).
חובבי ישראליות קלאסיות למען ילדים חולי סרטן
צילום: אסף פריינד, גיא נמש
אחת מהחניות הצדדיות | צילום: גיא נמש

רגע-רגע, מי אלו חברי פיברקלאב? מועדון חברים שהקימו חובבי רכב מוכרים בעולם הרכב הישראלי, כמו רענן אשתר, און יעקובסון, יוחאי שנהר, ועוד רבים וטובים שיסלחו לנו שלא הזכרנו את שמם, שהבינו שמורשת כלי הרכב בעלי מרכב סיבי זכוכית (פיברגלאס, ומכאן שם הקבוצה) שיוצרו דאז בארצנו, לא נשמרת כראוי, ולקחו את שימור המכוניות על עצמם.

בעודם רוכשים כלי רכב כדוגמת סוסיתא, רום כרמל וכרמל דוכס, הפנימו כי לרשותם מאגר חלקים עצום. החליטו להעניק אותם ללא תמורה כספית למשפצים כלי רכב מתוצרת ישראלית. אך יש צורך לבקש משהו, למען יסוננו כל הקומבינאטורים. חשבו-חשבו, והחליטו שהמעוניינים בחלק כל שהוא מהמאגר, יצטרכו להציג קבלה לעמותת "גדולים מהחיים" למען ילדים חולי סרטן.
חובבי ישראליות קלאסיות למען ילדים חולי סרטן
צילום: אסף פריינד, גיא נמש
חלק קטן מתוצרת הארץ | צילום: אסף פריינד
לפני כשנה, חברי פיברקלאב החליטו לחגוג בגדול, ולהפיק אירוע רב משתתפים (בעזרת תרומות מעסקים מקומיים) שכל הכנסותיו קודש לעמותת גדולים מהחיים. ואיך שהאירוע הצליח. עשרות מכוניות קלאסיות הגיעו, ומאות חובבי רכב נהנים ומשתזפים בעודם פוקדים את האירוע. אפילו הביאו גמל, אתם יודעים, להכניס הומור למיתוס הגמל והסוסיתות.

השנה האירוע היה מוצלח עוד יותר (גם כאן עזרה כספית הגיעה מעסקים מקומיים קטנים עם לב רחב) לאחר הפקת לקחים מהשנה שעברה דאגו מקום חנייה גדול יותר לאורחים ולרכבי האספנות. הרבה יותר מתנדבים הגיעו לעזור בהכוונת הציבור, מתנדבים נוספים הסתובבו עם טופס הגרלה שעלותו עשרה שקלים, שהלכו היישר לנציגי עמותת גדולים מהחיים ששהו באירוע.
חובבי ישראליות קלאסיות למען ילדים חולי סרטן
צילום: אסף פריינד, גיא נמש
קורבטים בשלל צבעים | אסף פריינד
את המקום פקדו מאות רכבי אספנות מכל הסוגים. כלי הרכב הישראלים בעלי מרכב סיבי פחמן עמדו על הדשא, ובשאר החניית יכולתם למצוא לא מעט דגמי שברולט קורבט לצד פורשה 911, שלל דגמי פורד מוסטנג, לצד מכוניות שרירים מתוצרת ג'נרל מוטורס, פורד משנת 1925 לצד חיפושיות בשלל צבעים וסגנון, מיני מינור לצד קאדילק באורך כמעט כפול, אלפות לצד ב.מ.וו ומרצדסים, היה הכל מהכל. תענוג.
השנה, עלו לכביש שמונה מכוניות מתוצרת ישראלית בעלי מרכב מסיבי זכוכית. שמונה! אחת מהן היא הזוכה הגדולה בתחרות חביבת הקהל; רום כרמל טנדר מודל 1980, של אותו רענן שנקר, ממייסדי פיברקלאב, שהכין אותה לבנו. מלאכת השיפוץ נעשתה במוסך "אילן פחחות וצבע" המוכר לתושבי האזור (חדרה) בשל סטיית בעליו למכוניות מיוחדות וישנות. התוצאה? רוב מוחלט, עם 83 קולות. המקום השני, סתם בשביל לסבר את האוזן, קיבל 17 קולות.
חובבי ישראליות קלאסיות למען ילדים חולי סרטן
צילום: אסף פריינד, גיא נמש
הזוכה בתואר חביבת הקהל | צילום: אסף פריינד

הגרלות, מכירה פומבית של מכונית ישראלית לפני שיפוץ, משפחות שהגיעו לצפות בקלאסיות, צלמים, אוכל ושתייה קרה, דוכן דגמי סוסיתא לראווה שבעליו הבטיח להעביר 40 שקלים מכל מכירה אל עמותת גדולים מהחיים, ומה לא. כיף. הפנינג גדול, שכל מטרתו הוא חיוך, ותרומת כסף לילדים שצריכים זאת.

תודה לחברי פיברקלאב, תודה למסעדת זינגרס, תודה לארז אביסדריס מקבוצת "פורום אספנות" בפייסבוק, תודה לבעלי העסקים שלבם הרחב פתח את כיסם, ותודה לכל המתנדבים שעמדו בשמש הקופחת וכיוונו ועזרו באירוע. אתם, אתם בעצמכם גדולים מהחיים.
חובבי ישראליות קלאסיות למען ילדים חולי סרטן
צילום: אסף פריינד, גיא נמש
אין כמו החבר'ה של החיפושיות שמגיעים כמעט לכל אירוע | צילום: גיא נמש