כאשר מדובר במכונית החשמלית נדמה שהגישה של ב.מ.וו הייתה שונה משל שאר היצרנים. היא אמנם בדקה את מכללי ההנעה בסדרה 1 קופה, אבל כאשר הגיעה השעה להציג מכונית חשמלית היא בחרה לעשות זאת באמצעות תת-מותג נפרד ועם כלי שלא נראה ולא בנוי כמו אף רכב אחר של ב.מ.וו. מכונית שבנויה באמצעות שני "מודולים" (שלדה ועליה תא נוסעים), מחומרים מיוחדים ומשתמשת במנוע או שניים אחוריים. אפילו הצגתה עבורנו הייתה שונה מהצפוי. במקום לקחת אותנו למסלול איטי, בעיר הם בחרו לבצע השקה דינאמית עם מדריכי הנהיגה של ב.מ.וו, כדי שנחוש שגם כאן מוסתרת מכונת נהיגה גרמנית.

מפגש
מפגש על הכביש עם המכונית עדיין מפתיע. בניגוד לתמונות היא אינה נראית קטנה והצורה הקובייתית שלה מאוד מיוחדת. אין בה את האסטטיקה של ב.מ.וו והדבר היחיד שרומז שהיא כזו הן צמד ה"כליות" האטומות שבחזית.
צילום: מנהל
גריל הכליות עדיין שם, השאר פחות מזכיר ב.מ.וו
גם תא הנוסעים מפתיע. מערך ה-i-דרייב, הצג המרכזי ומתגים משניים מסוימים אומרים ב.מ.וו, אך לא הארכיטקטורה הפנימית. סביבת הנהג מאוד אופקית, וחומרים כמו עץ אקליפטוס מחוספס, או דפנות שנראות כאילו הן מחומר ממוחזר, מביאים גוונים שונים מהרגיל ותפעול הבורר מאוד שונה. גם המחוונים שונים עם צג דיגיטלי שבמרכזו מוצגת המהירות ותחתיו הטווח ומד אנרגיה שנע בין בלימה והאצה. המבנה המיוחד מכתיב רצפה גבוהה, וספים רחבים שמקשים מעט על הכניסה. אבל המרחב הפנימי נאה גם מאחור, והראות מצוינת.

מבנה הדלתות האחוריות (שנפתחות לאחור) אומר שקל להיכנס אבל גם שהנוסעים מאחור תלויים במישהו שיפתח להם את הדלת. גם תא המטען (שנמצא מאחור) מפתיע במידות.
צילום: מנהל
ה-i3 הרשימה עם קוטר סיבוב קטנטן וביצועים מפתיעים
המצערת
על מסלול ההדרכה הסגור לחיצה על המצערת מדגימה את מה שתמיד ספרו לנו על החשמליות אך לרוב לא הרגשנו. עם מומנט מיידי של 25.5 קג"מ ו-170 כ"ס הב.מ.וו הקטנה מרגישה מאוד זריזה וכזו שיכולה לאמת נתון האצה מרשים של 7.8 שניות למאה קמ"ש. היא מאיצה באופן מיידי, בייחוד במהירויות נמוכות, ממהרת לחצות את קו המאה ואף להגיע בזמן קצר ביותר ל-120 קמ"ש. בהחלט מרשים (מעבר למצב חיסכון יגביל אותה ל-90 קמ"ש).

אחד הסיפורים החשובים מבחינת ב.מ.וו הוא הנהיגה באמצעות דוושה אחת. אנשי ב.מ.וו מפצירים בנו לנסות ולנצל את בלימת המנוע המאוד מורגשת בכל פעם שעוזבים את המצערת. הם טוענים שכשנתרגל הנהיגה תהפוך קלה יותר (כי לא צריך להזיז את כף הרגל בין הדוושות) וגם חסכונית יותר. ואכן בכל פעם שעוזבים את המצערת (במיוחד במהירויות נמוכות יותר) הבלימה מאוד מורגשת. זה דורש קצת הסתגלות כדי לייצר נסיעה זורמת. אחת התוצאות הנלוות היא שבעיר המכונית אינה זוחלת כמו כלי אוטומטי מה שמקשה בתמרוני חניה.
צילום: מנהל
למרות שהיא חשמלית (ושהצמיגים סופר צרים) היא הציגה התנהגות כביש טובה ומהנה
את ההפתעה האמיתית שומרים אנשי ב.מ.וו לפרק ההתנהגות. הגרמנים נחושים להראות שזו חשמלית שיודעת להתנהג גם בזכות מבנה מיוחד שמבטיח מרכז כובד נמוך. ולמען האמת, לפחות על מסלולי הסלאלום המיוחדים שבנו ובפניות שתפרו לנו כאן, מראה ה-i3 יכולת שינוי כיוון טובה והתנהגות מהנה. נטית החרטום להרחיב קו ואף להחליק קלות מורגשת כאשר דוחקים בה ועדיין זה לא נורא. גם כושר התמרון העירוני מפתיע: אמנם זו מכונית עירונית אבל העובדה שבחרטום אין מנוע אפשרה לב.מ.וו להגיע לזוויות היגוי גדולות יותר (שחושפות את המראה המוזר של הצמיגים המאוד צרים). עם זאת לפחות כאן נראתה נוחות הנסיעה בינונית.
מרשים
אמנם הייתה זו רק טעימה מהמכונית המדוברת של ב.מ.ו ועדיין ברור שהיא מאוד מיוחדת מכל זווית. וכאשר לוקחים בחשבון את כל אפשרויות החיבור למוקדים האינטרנטיים של ב.מ.וו באירופה ברור עוד יותר עד כמה מעניינת הגישה. ובכל זאת לכל דבר יש מחיר וזה נותר עדיין סימן השאלה הגדול סביב המכונית בארץ.