יגואר משחררת תמונות רשמיות של המהדורה המוגבלת, F טייפ פרויקט 7 (Jaguar F-type Project 7), שחולקת כבוד לדגם האגדי משנת 1955, ה-D טייפ. ה-פרויקט 7 תימסר רק בשנה הבאה, כחלק מחגיגות 60 שנה ל-D טייפ, ולו שאלתם עצמכם מדוע הספרה 7 בשם המכונית, אז תשמחו לדעת שהיא מסמנת את 7 ניצחונות יגואר במרוץ הלה-מאן.

סרטון יפהפה של עבר מול הווה

בשנים 1955 עד 1957, ניצחה ה-D טייפ לבית יגואר שלוש פעמים ברציפות את מרוץ ה-24 שעות של לה-מאן. הרבה בעזרת עזרים אירודינאמיים. יגואר F טייפ פרויקט 7 נראית קרבית משמעותית מהגרסה הרגילה כתוצאה משלל ספוילרים וכונסי אוויר, אך מה שבאמת מזכיר את ה-D טייפ זהו אותו מסיט רוח מאחורי הנהג, שהפך לסימן ההיכר שלה.
יגואר F טייפ פרויקט 7 – הומאז' ל-D טייפ האגדית
צילום: מנהל
ה-F טייפ פרויקט 7 לצד ה-D טייפ עטורת הניצחונות

יחידת הכוח של פרויקט 7 היא אותו מנוע V8 המוכר שנפחו 5 ליטר. ההספק הוא 567 כ"ס שיורדים דרך תיבה אוטומטית בת שמונה יחסי העברה אל צמד הגלגלים האחוריים. משקל המכונית נמוך ב-80 קילוגרמים לעומת הגרסה הרגילה, תודות להיעדר גג ולשימוש בסיבי פחמן. הביצועים, כצפוי, מעולים: תאוצה קלאסית מעמידה למאה קמ"ש אורכת 3.8 שניות, והמהירות המרבית הינה 300 קמ"ש בדיוק. על התאוטה אחראים בלמים קראמיים בעלי שישה בוכנות בקוטר 398 מ"מ מלפנים, ו-380 מ"מ מאחור.
250 יחידות בלבד של יגואר F טייפ פרויקט 7 ירדו את פס הייצור ומחיר כל יחידה ייאלץ את הבעלים החדש להיפרד מ-135 אלף ליש"ט (תג המחיר בבריטניה). המכונית תוצג בפסטיבל המהירות בגודווד, בריטניה, שיחל בסוף השבוע הזה.

קצת אקשן. כי רק מזה אנחנו נחים