סובארו ישראל ממשיכה בקאמבק המתוקשר שלה ב-2014, וכעת היא זורקת למדורה שני קלפים חדשים ומאוד מעניינים. הראשון והחשוב יותר מבחינת מכירות הוא כמובן גרסת ה-1.6 ליטר של סובארו XV. כמו שסיפרנו לכם בעבר, מדובר בגרסת 1.6 אוטומטית של ה-XV, אליה תצטרף גם גרסה ידנית במחיר נמוך יותר. שתיהן מצוידות בהנעה כפולה. ה-XV הזו חמושה במנוע ה-1.6 ליטר המוכר מהאימפרזה הרגילה והוא מייצר 114 כ"ס (לעומת 150 כ"ס למנוע ה-2.0 ליטר המוכר).
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי סובארו חייג ל-3262* או לחץ כאן
בגרסה האוטומטית המנוע משודך לתיבה הרציפה המוכרת כאשר המהירות המרבית היא 175 קמ"ש והזינוק למאה יארך 13.8 שניות. הגרסה הידנית מציעה חמישה יחסי העברה והילוך כוח, כאשר המהירות מרבית עומדת על 179 קמ"ש והיא מזנקת למאה בתוך 13.1 שניות. שתי הגרסאות לא היו זמינות לשוק המקומי כאשר הוצגה ה-XV בארץ ואולם, משנפתחה האפשרות, אץ היבואן המקומי על ההזדמנות להציגה במחיר תחרותי למדי.
צילום: מנהל
סובארו רוצה להפוך את ה-XV לשחקן משמעותי בקטגוריה
עם תג מחיר של 129,900 שקלים עבור הגרסה הידנית זו מכונית ההנעה הכפולה הזולה ביותר בארץ. גם הגרסה האוטומטית תומחרה באופן תחרותי ותעלה 136,000 שקלים – נמוך אפילו ממחירה של סוזוקי קרוסאובר בגרסת ההנעה הכפולה, מה שיכול לסייע לה אפילו להתמודד מול כלי הפנאי הקטנים שזוכים להצלחה לאחרונה. גרסאות ה-1.6 מעט פחות מצוידות מגרסת ה-2.0 ליטר ועדיין מגיעות עם בקרת אקלים והחישוקים הקלים הנאים (17 אינץ' בשתיהן).

מערכת מולטימדיה הכוללת גם דיבורית בלוטות' ומצלמת נסיעה לאחור תוצע בתוספת תשלום של כ-4,000 שקלים נוספים. סובארו ישראל ניצלה את ההזדמנות להודיע גם על הוזלה של גרסאות ה-2.0 ליטר, שיעלו מעתה 155,000 שקלים עבור גרסת הבסיס האוטומטית ו-165,000 שקלים עבור גרסת ה- Premium המאובזרת (בעבר המחיר עמד על 165,000 ו-173,000 שקלים בהתאמה). גרסת ה-2.0 ליטר הידנית תעלה מעתה 150,000 שקלים לעומת 156,000 שקלים בעבר. סובארו ישראל צופה למכירות של כ-1,400 כלים בזכות הגרסאות החדשות.
וגם STI
הרבה יותר מעניינת עבור חובבי ההגה, אבל גם יקרה יותר, היא כמובן ה-WRX STI שחוזרת אלינו אחרי שלוש שנות היעדרות. המכונית האייקונית של היצרנית (שמבוססת כמובן על סובארו אימפרזה) יוצאת לדרך עם מנוע 2.5 ליטר מוגדש שמייצר 309 כ"ס ו-41.5 קג"מ ומביא לביצועים מרשימים ביותר – 252 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-5.2 שניות. בסובארו גאים במערך ההנעה הכפולה החכם של המכונית ובבקרת היציבות הדינאמית המתקדמת.
צילום: מנהל
התגעגעתם? גם אנחנו
למכונית החדשה הופעה ספורטיבית ואגרסיבית בהרבה מזו של האימפרזה הרגילה גם בזכות פנסי לד קדמיים וארבעה מפלטים. היא מצוידת כמובן במושבי ספורט עם ריפוד צבעוני משולב עור ואלקנטרה, בורר מצבי ניהוג עם מערך ה-DCCD (שליטה על הדיפרנציאל המרכזי), חישוקי 18 אינץ' קלים, מפתח חכם, גג נפתח, מערך מולטימדיה (כולל תצוגה מפורטת של הניהוג) ועוד.
מחירה יעמוד על 300,000 שקלים עבור גרסת הכניסה ו-320,000 שקלים עבור גרסת ה-Premium המהודרת יותר שמוסיפה ריפוד עור למושבים, כיוון חשמלי למושבים, גג נפתח, חישוקי BBS וספוילר אחורי גבוה יותר. אנשי המותג מציינים שלמרות תג מחיר שנראה יקר במבט ראשון, יחסית לביצועים המרשימים מדובר במכונית זולה.