בשנת 1984 יצרנית אירופאית צעירה בשם סיאט החלה בשיווק מכונית קטנה, מרובעת ונאה, שמה היה סיאט איביזה. המכונית אמנם התבססה על הפיאט 127, אך סימנה את דרכה של סיאט ואת הסוף לתלות ביצרנית האיטלקייה. המנוע מפיתוח עצמי עם מעט עזרה מפורשה, העיצוב מבית ג'יוג'יארו, וכך בן לילה הפכה האיביזה למושא חלומותיהם של צעירים רבים.
 
 
 
עכשיו, שלושים שנה אחרי, סיאט בהחלט לא תלויה בפיאט, היא תלויה בפולקסווגן. אבל זה עשה לה רק טוב, עם דגמים רבים בסגמנטים שונים, וכן, היחידה ששרדה מאז זו האיביזה, אותה מכונית שפנתה לצעירים בעיקר. בסיאט זוכרים זאת, אז לכבוד חגיגות השלושים הכינו איביזה נטולת גג ובעלת עיצוב מרענן, שתגיע לתערוכת וורטרסי (Worthersee) שבאוסטריה - תערוכה על טהרת מכוניות משופרות.
 
סיאט איביזה חוגגת 30 בדמות גרסת קונספט פתוחה
צילום: מנהל 
סיאט איביזה קופסטר. כנראה שלא תגיע לייצור
 
מכונית הקונספט הפתוחה (מעולם לא היה דגם סדרתי של איביזה נטולת גג) קיבלה פגושים אגרסיביים מאוד, הקדמי בעל שלושה פתחים, ובינו ובין הסבכה הקדמית ישנם עוד רביעיית כונסי אוויר קטנים, הפגוש האחורי מצויד דיפיוזר ומעט מעל תא המטען נמצאת כנף שטוחה המתמזגת עם המרכב. יחידות התאורה הקדמיות משתמשות בתאורת לד, החישוקים גדלו, ויש מקום רק לצמד מושבים. בדיוק, המכונית הפכה להיות דו מושבית. סממן העיצוב הבולט מכל, הוא קו החלונות הנמוך מאוד, המגיע עד לחלקו האחורי של המכונית, ומעניק מראה דינאמי שונה מאוד ממה שהורגלנו עד היום.
 
 
 
מתחת למכסה המנוע תמצאו יחידת כוח מוכרת המגיעה מדגם הקופרה הספורטיבי. מנוע לוגם בנזין בנפח 1.4 ליטר, עם 180 סוסים, שירדו אל צמד הגלגלים הקדמיים. יחידת כוח זו מעניקה סוג של כיסוי למראה הספורטיבי המבטיח. השם שניתן לה הוא איביזה קופסטר – שילוב לא מקורי במיוחד בין קופרה לרודסטר.
 
סיאט איביזה חוגגת 30 בדמות גרסת קונספט פתוחה
צילום: מנהל 
השם שניתן לה הוא איביזה קופסטר – שילוב לא מקורי במיוחד בין קופרה לרודסטר
 
הגרסה הפתוחה של סיאט איביזה תוצג בשבוע הבא בתערוכת וורטרסי שבאוסטריה, יחד עם הסקודה סיטיג'ט שעוצבה על ידי סטודנטים. הסיטיג'ט, עליה כתבנו לא מזמן, מבוססת על הסיטיגו הקטנה ומגדירה לטענת הסטודנטים את המכונית העירונית המושלמת.