יצרנית מכוניות הספורט הנישתית, מורגן, כבר חוגגת מאה שנים להיווסדה. כמיטב המסורת גם כאן תמצאו מכונית במהדורה מיוחדת. מה על הפרק? דגם הפלוס 8 בגרסת הספידסטר, רק שהוא זוכה הפעם למהדורה מיוחדת עם תוספת כוח ועיצוב שונה במקצת.

מורגן פלוס 8 הינה מכונית דו מושבית בעלת גג פתוח המיוצרת כבר משנת 1968 (48 שנה!). אורכה רק 3.7 מטר, רוחבה 1.6 מטר, גובהה 1.32 מטר, ובסיס הגלגלים 2.49 מטר – קומפקטית למדי. המשקל אגב, רק 850 קילוגרמים. לכן לא צריך הרבה כוח כדי לגרום לה לביצועים טובים, אבל לכו תגידו את זה למורגן.
מורגן חוגגת 100
צילום: מנהל
ככה חוגגים יום הולדת
במהדורה המיוחדת תמצאו לא פחות ממנוע V8 בנפח של 4.8 ליטר(!) עם הספק של 367 כוחות סוס. התאוצה למאה אורכת כעת רק 4.2 שניות, והמהירות המרבית, למי שממש חייב לתלוש את שיערות ראשו מהרוח, מגיעה ל-240 קילומטרים בשעה. תהיה אפשרות בחירה בין תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, שתיהן בנות שישה יחסי העברה.
מורגן חוגגת 100
צילום: מנהל
100 שנים של ייצור מכוניות
ההבדלים בעיצוב מגיעים בעיקר בדמות המפלטים שכבר לא מופיעים מאחור, אלא בצד המכונית, בדומה לגרסאות הספורטיביות של מורגן אירו 8. חישוקי הגלגלים חדשים וישנו מסיט רוח פצפון מלפנים. מחיר המכונית בגרסה זו, אם שאלתם, עומד בבריטניה על 70 אלף לירות שטרלינג. סליחה, תקבלו 5 לירות עודף. אבל אתם יודעים מה אומרים, מי ששואל – אין לו מספיק. שיהיה במזל ליצרנית הבריטית.