לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על התכניות של חברת מורגן הבריטית לחזור לשורשים שלה, ולהוציא מכונית תלת-גלגלית (תל"ג, להלן) לראשונה מזה למעלה מחצי מאה. עכשיו מפרסמת מורגן תמונות אמיתיות ראשונות של התל"ג, לאחר שקודם לכן ראינו עיבודי-מחשב בלבד.
מדהים לראות עד כמה התל"ג החדשה הצליחה לשמר את רוח המקור, החל מחישוקי ה"שפיצים" עם הצמיגים הצרים והמעוגלים ודרך מנוע ה-V-טווין הנישא בחרטום, בדיוק כמו באורגינל. יותר מדי פרקטיות אין במכונית זו, כמובן – אין לה ממש שמשה קדמית אלא צמד מגיני-רוח קטנים, ואם ירד גשם תצטרכו למצוא מחסה. אבל אנו מנחשים שהיצירה האקסצנטרית הזו תספק כיף אדיר לאלו מאתנו שלא מוטרדים יותר מדי מנתונים כמו מספר כריות אוויר ונפח תא מטען. בשלב זה כבר הוצהר על יצוא לארה"ב בנוסף לשיווק בבריטניה. יחידות ראשונות אמורות להגיע לסוכני מורגן עד סוף שנה זו או תחילת השנה הבאה, אבל כבר בתערוכת ז'נבה הנפתחת בסוף שבוע זה אפשר יהיה לראות את התל"ג המסקרן הזה.

המפרט הטכני כולל מנוע V-טווין מקורר-אוויר בנפח 1.8 ל' מתוצרת חברת S&S האמריקנית, שמבססת את מנועיה על מנועי הרלי-דייוידסון ומספקת אותם לתעשיית אופנועי הקאסטום הענפה בארה"ב ומחוץ לה. תיבת הילוכים בת 5 מהירויות שמקורה במאזדה מעבירה את הכוח לגלגל האחורי הבודד. עם משקל של כ-500 ק"ג ומטה, הביצועים צפויים להיות מצויינים – 0 ל-100 בתוך כ-4.5 שניות, משערת מורגן. המחיר? לא ממש עממי, החל מ-25,000 ליש"ט בבריטניה.

ואנחנו אומרים: יאללה, עוד מסע לאנגליה בקיץ?