יצרנית האופנועים האוסטרית ק.ט.מ (KTM) מצליחה לעשות את הבלתי יאומן בענף הדו-גלגלי שרק קטן עם השנים, ולהניב צמיחה במכירות וברווחים. עוד נקודת אור בשביל היצרנית היא התחלת הייצור בסין (ממש בסוף חודש מרץ), שם הצמיחה בענף הרכב הינה הגבוהה בעולם, וכוח העבודה (הייצור) הזול ביותר.
 
 
 
ק.ט.מ, מיצרניות הדו גלגלי הגדולות באירופה אם לא הגדולה שבהן, חוותה לא מעט רגעי שפל כלכלי. בשנת 1992 הכריזה החברה פשיטת רגל ופורקה לשלוש חברות קטנות: האחת אופניים, השנייה רדיאטורים (מצננים) והשלישית זו יצרנית האופנועים המוכרת, כוכבת הידיעה. בשנת 2007 רכשה החברה מקונצרן הרכב ההודי "בג'אג' אוטו" נתח של 14.5 אחוזים, שעם השנים הגיע ל-38 אחוזים. ובהמשך לתהליך הצמיחה וההתפרסות, ורבעון מוצלח כמו הנוכחי, מעלה אופטימיות אצל היצרן האוסטרי.
 
ק.ט.מ העולמית סוגרת רבעון, ומחייכת
צילום: מנהל
סופר דיוק R חוגג על המסלול
 
השנה ק.ט.מ מסרה 32,994 כלים ברבעון הראשון, גידול של 26.8 אחוז ביחס לשנה שעברה. בהודו בלבד נמכרו 2,748 יחידות מדגם דיוק 200 ודיוק 390 בלבד. המכירות הניבו רווח של 196.9 מיליון יורו, ביחס ל-163.5 מיליון ברבעון הראשון אשתקד. מדובר בעלייה של 20.4 אחוז ברווחים, וזה לא בא ברגל בענף הדו-גלגלי. תרתי משמע.
 
 
בעקבות השקת דגמים חדשים, ושיווק אסטרטגי כמוצר גלובאלי (בקרוב התרחבות באסיה וגם בדרום אמריקה), בק.ט.מ נשארים אופטימיים, ומניחים שהגידול ברבעון הראשון לא יהיה חד פעמי, והמכירות יהיו במגמת צמיחה קבועה. אתם מכירים אותנו, גם אנחנו אופטימיים, ואפילו מפרגנים. שיהיה להם בהצלחה.