נראה כי אלפא רומיאו נמצאת בקשיים מאז לידתה בתחילת המאה הקודמת, אבל כמו שעברה סבוך כך נראה שעתידה מעורפל. סרגי'ו מרקיונה, ראש קבוצת פיאט-קרייזלר, רוצה להתחרות עם אלפא רומיאו במותגי היוקרה הגרמניים, והוא הבטיח (באפריל 2010) שהיצרנית תגיע לקצב של 500,000 מכוניות ב-2014. אבל אפילו עדכוני התוכנית לאזור ה-400,000, ולאחר מכן ל-300,000 מכוניות, נראים מופרכים. המספרים האמיתיים נמוכים במכפלות.
 
 
אלפא רומיאו נמצאת בהקפאה. לפני שלוש שנים הופסק ייצור ה-159 החשובה, המחליפה לא הוצגה ולאלפא היום שני דגמים בלבד בהיצע (להוציא את ה-4C שאינה נמכרת במספרים משמעותיים) – אלפא רומיאו מיטו וג'ולייטה. בעשור האחרון הספיקה פיאט להציג לא פחות משלוש תוכניות "קאמבק" לאלפא רומיאו, והרביעית תיחשף בתוך כשבוע.
 
 
אלפא רומיאו תצא לדרך עצמאית
צילום: מנהל 
כרגע היא מייצרת שתי מכוניות בלבד
 
עצמאות
שמועות מאיטליה מדברות על כוונה להפוך את אלפא רומיאו ליצרנית עצמאית, עם מוקד הנהלה נפרד. אבל קשה להבין מה זה אומר, הרי ברור שאלפא תשתמש במכלולים של הקבוצה. נראה שמרקיונה רוצה ללכת בדרך שעבדה היטב עם מזראטי. מאידך, אם התוכניות יכשלו, נתוני ההפסדים של אלפא יהיו גלויים לכל ועלולים אפילו להפעיל לחץ על מרקיונה למכור אותה לידי פולקסווגן שהביעה לא פעם עניין ביצרנית האיטלקית.
 
 
מרקיונה הסביר שהוא רוצה להפוך את אלפא רומיאו למותג יוקרה גלובאלי, כאשר חלק חשוב מכך תהיה החזרה לאמריקה. כעת השמועות הן שאלפא תשתמש ברשת של ג'יפ, כי בין שני המותגים לא אמורה להיות קניבליזציה. מצד שני, לאלפא יש תוכניות להצגת שני רכבי פנאי...
 
 
אלפא רומיאו תצא לדרך עצמאית
צילום: מנהל 
באלפא כבר מדברים שנים על חזרה להנעה אחורית
 
מאמצים
במחלקות הטכניות האיטלקיות מופנה מאמץ לפיתוח פלטפורמת הנעה אחורית/כפולה חדשה אשר תוכל לשמש בעתיד גם את קרייזלר ודודג'. זו כנראה תהווה גם את הבסיס לג'וליה העתידית. בקונצרן הבטיחו שהיא תגיע ב-2015, אולם המעבר לפלטפורמת ההנעה האחורית החדשה יגרור דחייה נוספת. בנוסף, אמורה אלפא להציג יורשת ל-166 שייצורה הופסק ב-2007. היא הייתה אמורה להתבסס על פלטפורמת הקוואטרופורטה, אך כעת "הועברה" להתבסס על הפלטפורמה החדשה. בשנה הבאה צפויה לחזור גם הספיידר, שבמקרה זה תתבסס על המאזדה MX5 החדשה.
 
 
מרקיונה, שהציל את פיאט מפשיטת רגל, מאמין בייצור כלים איתם ניתן להרוויח, ושיווקם היכן שניתן לקבל תמורה. הוא מאמין במוצרי פרימיום רווחיים שייוצרו באיטליה וימכרו בשווקים הגלובאליים ולא באירופה. לטענתו מזראטי, ג'יפ ואלפא רומיאו יהיו המקור לשיפור הרווחיות בקבוצה ולהחייאת המפעלים האיטלקיים. אבל כרגע אלפא רומיאו מוכרת פחות מעשירית ממה שמתכנן כל מותג יוקרה גרמני, ואנליסטים מתקשים להאמין שתצליח לחצות את גבול ה-240,000 בעשור הנוכחי.