פיג'ו וסיטרואן ישראל מתכוננות לקראת תקופה מרובת חידושים שתחל אחרי הקיץ הקרוב. זאת כיוון שבחודשים ספטמבר-אוקטובר יגיעו מספר מהדגמים והגרסאות החדשות והחשובות שהחברות רצו להציג ב-2014. בחלק מהדגמים כמו, סיטרואן C4 קקטוס למשל או פיג'ו 108 החדשות מדובר באיחור לעומת התוכניות המקוריות, וייתכן שזה אף יקשה עליהן לעמוד בתחזית הצמיחה שהציבו לעצמן מבחינת המכירות ל-2014.  
 
 
בכל מקרה, אנו נראה בתקופה זו את ה-C4 קקטוס החדשה מגיעה לשוק המקומי כאשר היא חמושה במנוע ה-1.2 ליטר (82 כ"ס) שישודך לתיבה רובוטית. המכונית המעניינת הזו עשויה להיות תחרותית במיוחד מבחינת מחיר, עם תג שיהיה נמוך מה-C4 הנוכחית וכנראה שגם מה-C אליזה.
 
פיג'ו 308 וסיטרואן C4 קקטוס יגיעו רק בספטבר
צילום: מנהל 
גרסת הבנזין האוטומטית של ה-C4 פיקאסו תגיע אלינו לקראת סוף השנה 
 
במקביל לקקטוס המעניין, אמורה לנחות כאן גרסת הבנזין החשובה מבחינת מכירות של סיטרואן C4 פיקאסו. גרסה זו תוצע עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר (156 כ"ס), אך עם תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים במקום הרובוטית של הדגם היוצא.
 
 
בדיוק באותה תקופה, אמורה פיג'ו להציג בארץ את מכונית השנה האירופאית לשנת 2014 – פיג'ו 308 החדשה בגרסת ה-1.2 טורבו 130 כ"ס. מנוע השלושה צילינדרים החדש והמוגדש שמכונה פיור-טק יחליף בארץ את מנוע ה-1.6 ליטר 120 כ"ס וישודך הפעם לתיבה אוטומטית שישה הילוכים (כמו זו שב-C4 פיקאסו). המהלך יסמן את תחילת הסוף של תיבת ה-AL4  העתיקה. המכונית החדשה תגיע בגרסת ההאצ'בק וגם בגרסת הסטיישן (חמישה מקומות בלבד הפעם) והמחירים הצפויים לא יהיו זולים.
 
 
פיג'ו 308 וסיטרואן C4 קקטוס יגיעו רק בספטבר
צילום: מנהל 
הפעם פיג'ו וסיטרואן ינסו ליצור בידול ברור יותר בין האחיות
 
מכוניות לא פחות חשובות מבחינת מכירות הן כמובן תאומות המיני של פיג'ו וסיטרואן – סיטרואן C1 ופיג'ו 108 החדשות שהוצגו לא מכבר בז'נבה. הן תגענה עם מפרט טכני דומה: מנוע ה-1.0 ליטר ותיבה ידנית או רובוטית, אך בניגוד לעבר החברות ינסו ליצור בידול מסוים באבזור, שצפויה להיות עשיר יותר לעומת העבר.
 
 
 
אין ספק שמדובר בשפע מעניין וחשוב, עבור סיטרואן ופיג'ו בישראל, של חידושים שיגיעו בתזמון צפוף. אחרי הקיץ הולך להיות מעניין.