אני לא מצליח להבין את זה – שוק הרכב נמצא בפריחה בשנים האחרונות, הן במספר המכירות והן במגוון הדגמים. אחיזת החנק של הליסינג על השוק מתרופפת, ומשקלו של הצרכן הפרטי עולה. בתאוריה, אלו תנאים אידיאליים לשגשוג תערוכת רכב, בה יכולים היבואנים לקדם את תדמיתם בעזרת תצוגות מרהיבות והצגת רכבי תצוגה עתידניים.

אוטומטור 2014 – מפגש שכונתי
צילום: מערכת אוטו
שורה של קורבטים עושה טוב על הנשמה, אבל לא יכולה להחזיק תערוכת רכב גדולה
בתאוריה. וכמו בבדיחה הידועה, בתאוריה יש לנו שני מליון דולר ביד, במציאות יש לנו... את אחת התערוכות הדלות ביותר בהיסטוריה של אוטומוטור. היבואנים הרשמיים כמעט ולא נוכחים בתערוכה – מלבד אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי, ששמרה על הרמה משנים עברו, נרשמה השתתפות של אופל (שהציגה דוכן נאה עם דגש על אופל אדם החדשה, והשיקה גם את המוקה) וקיה (בדוכן קטן, שבו החידוש היחיד היה הסול החדש). האם הם מוכרים כל כך הרבה שאין להם זמן להתעסק עם התערוכה, או שמדובר בעייפות חומר? לא ברור, אך אנחנו נשארנו תלויים בחסדי מועדוני רכב שונים מרחבי הארץ ומציגי משנה.
אוטומטור 2014 – מפגש שכונתי
צילום: מערכת אוטו
לא רק מוקה, אופל הציגה בתערוכה גם את האדם
אז נכון ששורת קורבטים מדורות שונים הוא דבר יפה – אבל לא צריך לשלם כסף ולהדחק במעברים צפופים כדי לראות קורבטים כאלו. אפשר פשוט להגיע לאחד מהמפגשים הרבים שנערכים בסופי השבוע, ולראות את המכוניות מקרוב, ובלי חבל ואנשי ביטחון. נכון, הבלונדינית כנראה לא תהיה שם – אבל אנחנו בעסקי המכוניות... ואותו דבר נכון גם לגבי שאר המועדונים שהציגו.
ויסלחו לי גם חיל החימוש, הכבאים (התצוגה היחידה שהתעכבתי לידה), מוזיאון המשטרה, יבואני הווקס השוויצרי (עם אחת מהפתעות התערוכה – פיסקר קארמה, שגודרה כאילו מדובר ביהלומי הכתר) ושאר המציגים – אבל עם כל הכבוד, הם עדיין לא אטרקציה מספיקה כדי "להחזיק" תערוכה, לפחות לא כזו שגובים עליה תשלום.
אוטומטור 2014 – מפגש שכונתי
צילום: מערכת אוטו
קיה סול הגיעה כדי לשחק כדורגל
אחרי שמסיימים את ארבעת הביתנים שממלאת אוטומוטור השנה, נשאר עוד מספיק זמן כדי להזכר בתערוכות שמילאו מספר כפול של ביתנים רק לפני שנים ספורות, וכללו מכוניות תצוגה שהובאו במיוחד מחו"ל, ולתהות מה בדיוק השתבש בשנים האחרונות...
אוטומטור 2014 – מפגש שכונתי
צילום: מערכת אוטו
מוזיאון המשטרה הרים מיצג נאה