אחרי ניסיון לשנות מועד בשנה שעברה ולערוך אותו בקיץ, חוזר אירוע ה"אוטומוטור" לתקופה המועדפת על מארגניו – פסח. הפעם המארגנים מדגישין בבירור – כבר לא מדובר בתערוכה, אלא באירוע לכל המשפחה – "חוויה מוטורית", כפי שמכנה זאת דורון גילר, מארגן האירוע.
 
 
הקונספט שיוביל את התערוכה השנה יהיה "אגדות על גלגלים", עם דגש על חוויה מוטורית חושית (לא רק לראות, לשמוע ולגעת, אלא גם להריח...), והתנסות מעשית של המבקרים. זאת כאשר באופן מאוד ברור, רוב רובם של יבואני הרכב בישראל לא ישתתפו בתצוגה, ולפיכך, "אוטומוטור 2014" לא יכולה להיות תערוכת רכב מן השורה. ואם בימים עברו היה נוהג גילר לומר שאנחנו "בדרך לג'נבה", היום ברור שזה לא ממש הכיוון. "בארץ אי אפשר לעשות תערוכת רכב רגילה" הוא אומר, לפחות לא כרגע.
 
אוטומוטור תהיה אחרת
צילום: מנהל
בעבר הוצגו באוטומוטור מכוניות חדשות שהיו בדרכן ארצה כמו ה-R8
 
הדגש לפי גילר לא יהיה על השקות של דגמים חדשים לשוק המקומי, אלא על חוויות מוטוריות עם הרבה הדגמות מעשיות של כלים, הרבה רעש מנועים והתנסות אישית, כולל אפשרות לנהוג בכלים חשמליים. גילר מבטיח התקבצות של מכוניות מעניינות שלא נראתה בארץ, אולם נכון לעכשיו, חודש וקצת לפני פתיחת השערים, עדיין אין רשימה ברורה של האטרקציות לקהל, מה שקצת מקשה להבין את כדאיות הביקור.
 
 
עם זאת, כבר כעת מבטיח גילר שבתחום ה"אגדות על גלגלים" שיוצגו, יהיו דורות של שברולט קורבט וקאמרו, פורד מוסטנג וגם תצוגה אקזוטית ואפילו נעה (כן, ממש נעה, על מסלול ממונע) של מכוניות פרארי ומזראטי. כן ישתתפו בתצוגות השונות כלים של המשטרה, מכבי האש וצה"ל, וגם כלים ופיתוחים חשמליים והיברידיים בחסות עמותת 'אקומושן'.
 
לפחות כרגע, רשימת היבואנים שישתתפו באירוע קטנה ביותר וכוללת את פרארי מזראטי, קיה, אופל וחסויות של UMI וחברת קרסו (יבואנית רנו וניסאן), שתציג באופן חלקי כלים חשמליים. התערוכה תיערך השנה בין ה-16.4 ל-19.4 מ-10:00 בבוקר ועד ל-21:00 בערב. מחירי הכניסה ינועו בין 56 שקלים (נכים) ל-95 שקלים לכרטיס רגיל. כאשר יוצעו עסקאות 1+1 עם לאומי קארד וכרטיסים משפחתיים. עבור ילדים עד גיל 5 הכניסה בחינם.