שלוש שנים בלבד חלפו מאז יצאה המכונית הראשונה מפס הייצור, ומודיעה מקלארן על סיום ייצור ה-C12, המכונית הזולה בהיצע. האם הסיבה היא המקלארן החדשה, ה-650S, החדה יותר והמהירה יותר, או שמא מכירות חלשות ביחס לפרארי 458 המקבילה, או אולי שתיהן, אבל מה שבטוח זה שתם עידן ה-C12, ונכון לעכשיו המשאבים של מקלארן יתמקדו בעיקר ב-650S.
יחידת הכוח של ה-C12 בנפח 3.8 ליטר, בתצורת V8, ויחד עם צמד מגדשי טורבו מפיקים 592 כוחות סוס. תיבת ההילוכים אוטומטית-רובוטית בת שבעה יחסי העברה, ומשקל המכונית נמוך מאוד, קצת מעל 1,400 קילוגרמים – תוצר של שלדה מסיבי פחמן.
צילום: מנהל
המקלארן החדשה ה-650S. אולי אחת הסיבות להדחתה של ה-C12
הביצועים כצפוי, מעולים. התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת 3.1 שניות בלבד, תאוצה מעמידה ל-200 קילומטרים בשעה אורכת 9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 333 קילומטרים בשעה.
גרסת ה'ספיידר', המרווחת יותר, הופיעה בהמשך והשלימה את ההיצע לסובלים מקלסטרופוביה. תוספת המשקל (בשל חיזוקי שלדה) הייתה זניחה יחסית, ועמדה על ארבעים קילוגרמים בלבד. הביצועים כמעט ולא נפגעו, והמהירות המרבית שלה עמדו על 328 קילומטרים בשעה.
צילום: מנהל
מקלארן C12 ספיידר. הביצועים נשארו מעולים
נקודת החולשה של הדגם הייתה דווקא בתחושות, בחווית הנהיגה, וב"מדד החיוך", שם הפרארי 458 המתחרה המקבילה, הובילה בכל עימות והשוואה שנעשו. כרגע ה-650S יקרה יחסית לפרארי 458, ובהמשך צפויה להופיע מכונית זולה יותר בהיצע, שכרגע מכונה כ-P13. מעניין אם זו תוצב אל מול ה-458 ישירות או מול מתחרות זולות יותר, דוגמת פורשה 911. ימים יגידו, אנחנו נעדכן.
סרטון ההשקה של הספיידר