כל שמועה על מכונית חדשה מבית מקלארן מעוררת סביבה עניין רב, ככה זה כשבהיסטוריה של היצרנית נמצאת המקלארן F1 האגדתית. ה-F1 הגיעה למהירות מרבית של 386 קמ"ש כבר בתחילת שנות התשעים (!) והעמידה כל דבר אחר שזז במקומו. גם היום, בשנת 2014, מעטות המכוניות שמגיעות למהירות גבוהה יותר. ולכן, לא מפתיע שכאשר מקלארן מודיעה על שתי מכוניות חדשות בדרך – אנחנו מסתקרנים

היצרנית הבריטית חשפה פרטים ראשונים על צמד מכוניות שיצטרפו להיצע המצומצם בעתיד. המכונית הראשונה עונה לשם הזמני P15, והיא עתידה להתמקם בין ה-12C (שהיום מהווה את כרטיס הכניסה לעולמה של היצרנית) ל-P1 האקזוטית. היא כמובן עדיין רחוקה מלעלות על פס הייצור – אבל כבר ידוע לנו על כמה "קווים מנחים".
מקלארן: שתי מכוניות חדשות בדרך
צילום: מנהל
מקלארן P1. פסגת ההיצע של היצרנית בעידן הנוכחי

ל-P15 יהיה מרכב עשוי מסיבי פחמן ויחידת הכוח, כצפוי, תמוקם במרכז המכונית. המנוע יהיה בתצורת V8 בנפח 3.8 ליטר עם צמד מגדשי טורבו והוא יילקח היישר מה-12C, שם הוא מפיק 625 כ"ס ו-61.1 קג"מ. סביר להניח שה-P15 תציג עלייה במניין הסוסים והביצועים יהיו בהתאם. בשלב זה מקלארן לא חושפת פרטים נוספים על המכונית.

המכונית השנייה, כאמור, תהיה פחות אקזוטית ותמוצב מול מתחרה "עממית" יותר – פורשה 911 על שלל גרסאותיה. עדיין לא ידוע איזו יחידת הנעה תיבחר, אך סביר להניח שהמכונית תוצג במגוון רחב יחסית של גרסאות – ביניהן גם גרסה פתוחה, וכן, גם גרסה ממוקדת שתמוצב מול ה-GT3 הגרמנייה. שם הקוד למכונית ה"עממית" מבית מקלארן הוא P13, והיא צפויה להיות זולה משמעותית מה-P15.
מקלארן: שתי מכוניות חדשות בדרך
צילום: מנהל
מקלארן MP4-12C. תקבל אחות קטנה וזולה יותר בעתיד
כמה זולה? ובכן, מקלארן P15 תתומחר (כנראה) בסביבות ה-400 אלף אירו , ואילו מחיר ה-P13 הפשוטה צפוי לנוע באזור ה-120 אלף אירו בלבד. מקלארן במחיר מציאה.
ה-P1 במבחן. ללא מילים