אחרי שנה מוצלחת מבחינת מכירות, ולמרות שב-2014 צפויים להם לא מעט חידושים, בחברת קרסו (יבואנית רנו, ניסאן ואינפיניטי) לא נחים ושוקדים כרגע גם על תכנון הבאת דאצ'יה לארץ. סיפרנו לכם על התוכניות לפני זמן מה והן ממשיכות להתקדם כאשר כרגע נראה שדאצ'יה תנחת בארץ לקראת שנת 2015 (או בתחילתה).
 
 
 
כבר כעת ברור שאין בכוונת החברה לחזור על המהלך המהוסס שביצעה בעבר עם המותג הרומני, והפעם היא מתכוונת להביאו תחת השם דאצ'יה ולא כרנו. היא גם מתכוונת לפתוח בשיווק מספר כלים במקביל כדי ליצור תחושה של מותג "אמיתי". כרגע מצפיה בחברה לפתוח את השיווק עם שלושה דגמים לפחות, ואולם ייתכן שיהיו אף ארבעה דגמים.

דאצ'יה מתקרבת לישראל
צילום: מנהל 
דאצ'יה סנדרו. עשויה להתמודד דווקא מול מכוניות המיני הקטנות
 
נא להכיר
הכוונה של החברה היא גם להשתמש בדגמים החדשים של דאצ'יה כדי לפצות על חולשות היבואנית בפלחים מסוימים. כך הסנדרו, סופר-מיני די גדולה (בסיס גלגלים של 259 ס"מ), עשויה להתחרות במחיר מול מכוניות המיני הקטנות יותר – היכן שכרגע אין מענה לרנו או לניסאן בישראל. היא תעשה זאת עם תג מחיר שיהיה נמוך מ-70,000 שקל (ויש לה גם גרסת פנאי).
 
 
 
מועמדת אחרת היא הלודג'י, מיניוואן קומפקטי (בסיס גלגלים של 281 ס"מ) עם שבעה מקומות שיכול להציע אלטרנטיבה מעניינת למשפחות מרובות ילדים ולמגזר הדתי. כל זאת עם תג מחיר דומה לזה של משפחתיות עממיות כמו יונדאי i25 וכו' (סביב ה-110,000 שקלים). לחברה היה ניסיון מוצלח בתחום הזה עם ה-MCV הקודם, אשר הוצע בארץ לתקופה קצרה.
 
 
דאצ'יה מתקרבת לישראל
צילום: מנהל 
דאצ'יה לודג'י. שבעה מושבים במחיר של תת-משפחתית
 
עוד מועמד מעניין הוא הדוקר, רכב מסחרי שמבוסס על הלודג'י, ושיכול לפצות את רנו על התייקרות הקנגו ולהכניס אותה לאזור התחרותי יותר (שכמעט נעלם) בתחום הזה.
 
 
את תפקיד ספינת הדגל של דאצ'יה בארץ ישא כמובן הדאסטר, רכב הפנאי הנאה של המותג, שיכול להציע אופציה מעניינת בתחום הזול של השטח האופנתי עם הנעה קדמית או כפולה. כל הכלים שהוזכרו מוצעים עם מנועי ה-1.6 או ה-1.2 ליטר (טורבו) המוכרים של רנו, למעט הסנדרו שמצוידת במנועי ה-1.2 או ה-0.9 ליטר טורבו. בהמשך הדרך יבחנו כמובן גרסאות הלוגאן וה-MCV החדשה שנראות כרגע פחות מושכות עבור ישראל.
 
דאצ'יה מתקרבת לישראל
צילום: מנהל 
יכולת שטח מפתיעה ומראה אופנתי במחיר נמוך
 
החיסרון והיתרון
החיסרון המרכזי של דאצ'יה מבחינת השוק המקומי הוא העדר גרסאות אוטומטיות. הנושא הזה אמור להיפתר בשנים הקרובות ואולם די ברור שאם המותג אכן יושק ב-2015 זה יהיה עם תיבות ידניות. מאידך, המחירים הנגישים אמורים לפצות על כך במידה מסוימת, ויש לחברה ניסיון מוצלח עם שיווק גרסאות ידניות גם תחת מדי ניסאן וגם תחת רנו.