סדנת ברטונה אישרה כי חתמה על הליכי פירוק בבית המשפט, ותיסגר סופית אם לא תמצא רוכש פוטנציאלי עד סוף חודש אפריל. ידיעה זו קודחת חור בלבו של כל חובב רכב אמיתי. יצירותיה של הסדנה מתחילות בלמבורגיני מיורה, דרך הקונטאש, לנצ'יה סטראטוס, פרארי 308 ומגיעות עד פיאט X1/9. אך זוהר שנות השבעים והשמונים לא הספיק בשביל לשרוד כמה עשורים מאוחר יותר.

ברטונה הוקמה בתחילת העשור השני של המאה העשרים, כאשר ההתמחות הגיעה בדמות מרכבי כרכרות סוסים. הקפיצה הגדולה החלה לאחר מלחמת העולם השנייה, ובזמן השיא החזיקה בכ-1200 עובדים (היום ישנם רק 120 עובדים, לשם השוואה). ניהול לקוי הביא את החברה להפסדים ולמצב הקשה.
הסוף לסדנת העיצוב ברטונה?
צילום: מנהל
לנצ'יה סטראטוס. מכונית אייקונית שעוצבה ע"י סדנת ברטונה
זו אינה הפעם הראשונה בה הסדנה נקלעת לקשיים כלכליים, בשנה הקודמת מאזן החברה היה חיובי, אך זה לא הספיק בשביל להשאיר את הראש מעל המים. ידיעות לא מבוססות מספרות על משקיעים עתידיים מסין, מטורקיה ומאיטליה. במידה ורכישה לא תבוצע בימים הקרובים (עד לסוף חודש אפריל), אנו נחזה בשקיעת החברה אל נבכי ההיסטוריה. קצת עצוב, מאחר ורק לפני שנתיים חגגו בברטונה מאה שנים להיווסדם, וכעת, כנראה, מורשת ארוכה הולכת להגיע אל סופה.
הסוף לסדנת העיצוב ברטונה?
צילום: מנהל
למבורגיני מיורה
דובר החברה סיפר שהסיבה הינה "יותר מדי חובות, ולזה מתווספות עלויות ייצור גבוהות". הוא ממשיך ואומר: "כרגע הכל חסום, ובית המשפט בודק אפשרויות והצעות ממשקיעים שהביעו נכונות לרכישה". כולנו תקווה שמותג זה ימשיך לשרוד, ובדרכו המופלאה ימשיך וייצר לנו עוד דברים מופלאים, כמו הקונטאש, ה-308 והמיורה, ויגאל אותנו מעיצובים חדשניים שנראים כאילו ילד עם עודף מוטיבציה התיישב על יד תוכנת העיצוב.
אחת היצירות של סדנת ברטונה - פרארי 308